Na vervangen distributieriem, oliedrukprobleem bij nokkenas?
Geplaatst: zo 28 apr 2013, 09:30
Beste forumleden,
Ik heb een S40 uit 2006, 1.6 kinetic diesel schakel met nu 240000 km op de teller. Hij heeft altijd 2 grote beurten per jaar gehad tot 2010 (lease auto) en daarna 1 grote beurt per jaar. Dit jaar moest de distributieriem vervangen worden en dat is ook gebeurd.
Toen ik hem terug kreeg viel me meteen wat op als ik de koppeling intrapte en het toerental terugliep, een soort geluid dat me deed denken aan een turbofluit. Ik dacht dat het de nieuwe riem was. Na een paar dagen zag ik dat er koelvloeistof lekte en is die terug naar de garage gegaan. De waterpomp lekte en is gemaakt. Alleen was er nu een soort geluid in de motor dat klonk als een loszittend onderdeel, onder de motorkap klonk het alsof iets aanliep in de buurt van de multieriem. De auto weer wegebracht, maar ze hoorden niets? Ik hoorde duidelijk wel, dus ik heb een filmpje gemaakt van het geluid en opgestuurd. Ik werd gebeld en weer auto naar de garage..
Zij kwamen toen met het verhaal dat de oliedruk niet goed was waardoor er bij de nokkenas niet genoeg olie kwam en dat deze, inclusief lagering vervangen moet worden. Het woord 2de hands blok is ook gevallen. Echter de kosten op mijn rekening??
Mijn vraag aan jullie is: kan dit met het vervangen van de distributieriem of de grote beurt gekomen zijn? De garage beweert dat het stom toeval is. Ik hoorde echter het geluid, de eerste keer dat ik de motor liet draaien na het vervangen van de distributieriem en heb het geluid meerdere malen gemeld. Uiteindelijk heb ik wel bijna 1000km gereden vanaf het vervangen van de riem.
Alvast bedankt!
Groeten Monk
[ Geplaatst met iPhone ]
Ik heb een S40 uit 2006, 1.6 kinetic diesel schakel met nu 240000 km op de teller. Hij heeft altijd 2 grote beurten per jaar gehad tot 2010 (lease auto) en daarna 1 grote beurt per jaar. Dit jaar moest de distributieriem vervangen worden en dat is ook gebeurd.
Toen ik hem terug kreeg viel me meteen wat op als ik de koppeling intrapte en het toerental terugliep, een soort geluid dat me deed denken aan een turbofluit. Ik dacht dat het de nieuwe riem was. Na een paar dagen zag ik dat er koelvloeistof lekte en is die terug naar de garage gegaan. De waterpomp lekte en is gemaakt. Alleen was er nu een soort geluid in de motor dat klonk als een loszittend onderdeel, onder de motorkap klonk het alsof iets aanliep in de buurt van de multieriem. De auto weer wegebracht, maar ze hoorden niets? Ik hoorde duidelijk wel, dus ik heb een filmpje gemaakt van het geluid en opgestuurd. Ik werd gebeld en weer auto naar de garage..
Zij kwamen toen met het verhaal dat de oliedruk niet goed was waardoor er bij de nokkenas niet genoeg olie kwam en dat deze, inclusief lagering vervangen moet worden. Het woord 2de hands blok is ook gevallen. Echter de kosten op mijn rekening??
Mijn vraag aan jullie is: kan dit met het vervangen van de distributieriem of de grote beurt gekomen zijn? De garage beweert dat het stom toeval is. Ik hoorde echter het geluid, de eerste keer dat ik de motor liet draaien na het vervangen van de distributieriem en heb het geluid meerdere malen gemeld. Uiteindelijk heb ik wel bijna 1000km gereden vanaf het vervangen van de riem.
Alvast bedankt!
Groeten Monk
[ Geplaatst met iPhone ]