DirkV40 schreef:Vanmiddag naar de stad geweest en had auto in parkeergarage gezet. Toen ik terug kwam viel me op de het onder de auto nat was. In eerste instantie dacht ik aan de airco. Toen ik thuis kwam rook ik koelvloeistof. Ik keek onder de auto en inderdaad veel lekkage. Ik had vorige week het niveau nog gecontroleerd dit was toen nog goed. Morgen ga ik dit verder bekijken. Mogelijke oorzaak ? Slang kapot? wie heeft dit al eerder meegemaakt?
Slang gescheurd, Radiator lek, waterpomp kapot ?
Oorzaak wellicht dop kapot waardoor druk elders zijn weg zoekt.
Vandaag radiateur gedemonteerd. De oorzaak gevonden, de achterliggende ventilator is in de radiateur geslagen. Deze is dus ook kapot sh**!!!
Weet iemand hoe ik aan "goedkoop" aan nieuwe onderdelen kan komen? Of kan ik beter bij Autorima gebruikt aanschaffen?
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
Prijsopgave gevraagd bij de stealer, geen reactie. Vandaag besteld bij Autorima en als het goed wordt ie morgen bezorgd. Kan ik nog een uurtje sleutelen in mijn vakantie.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
Wie o wie kan me helpen? Vandaag is mijn nieuwe radiateur bezorgd. Ik heb deze gemonteerd en hou twee dopjes over en weet niet waar ze uitgekomen zijn. Heb het systeem nog niet gevuld. Als ik hiervoor radiateur weer moet demonteren moet het systeem weer aftappen.
Hoogstwaarschijnlijk zit er maar 1 in aan de bestuurszijde. Kan iemand dit op Vadis nakijken?
Bij voorbaat dank.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
Nee, dit niet deze zijn gewoon aanwezig en zijn niet groen maar zwart. Nog bedankt alvast. Ik kan op de tekening ook niet echt vinden waar dit dan wel zit. Ik denk dat dit ook niet de goede tekening is het is een turbo diesel 102 pk van 2001. Deze heeft een dubbele radiateur en boven en onder een aansluiting voor de slangen naar de turbo.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
Ik heb het gevonden. Het zijn afdichting rubbers die zitten in een van de gaatjes van de stekker van de koelventilator. Radiateur vandaag gevuld en loopt weer als een zonnetje.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
Ik heb onlangs de radiateur en ventilator vervangen. Radiateur is dicht echter ik twijfel of ventilator werkt. Ik heb de auto lange tijd laten lopen. Hoor als de motor warm is wel iets schakelen echter ventilator gaat niet aan. Weet iemand hoe ik dit kan controleren? Bij voorbaat dank. Dirk
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
Heb je een Ph1 of 2? Ph1 heeft zo'n digitale temp in de boordcomputer. Dan moet je die temp 's in de gaten houden. Hoe warm wordt ie bij die klik? Lijkt inderdaad kaduuk zoals je omschrijft.
sdirkx schreef:Heb je een Ph1 of 2? Ph1 heeft zo'n digitale temp in de boordcomputer. Dan moet je die temp 's in de gaten houden. Hoe warm wordt ie bij die klik? Lijkt inderdaad kaduuk zoals je omschrijft.
Volgens mij is het inmiddels al opgelost, de zekering van de fan was kaduuk
Hallo,
Ik wil zo eenvoudig mogelijk het koelssyteem verversen.
Waar kan ik het beste het water aftappen?
Is er een kraantje of dop die ik van de radiateur kan afdraaien?
Kraantje rechts onderop de radiator. Je kunt er ook nog een slangetje aansluiten zodat je het mooi in een bakje kunt opvangen. Er zit een uitsparingen in de bodemplaat als het goed is dus je hoeft niks los te halen. Het kraantje is blauw van kleur.
1 of 2 keer per jaar zie ik opeens het koelvloeistof niveau in het reservoir ongeveer 2/3 zakken van max tot boven min.
Dan moet ik zo'n 100ml bijvullen (niet echt veel dus) en gaat het weer maanden, soms meer dan een half jaar, weer goed.
Geen witte rook uit de uitlaat, geen stoom in de motorruimte en geen lekkage op de grond.
Iemand een verklaring voor dit verschijnsel?
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand) Webdagboek Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
1. Niveau staat nu net onder max, in koude toestand. Zoals de gebruikershandleiding voorschrijft op pagina 10.12.
2. Met zaklamp en spiegeltje tussen tank en shutbord gekeken. Alles gort droog onder het stof/vuil, en geen druppel te bekennen.
3. Niveau nu alweer 120 kilometer stabiel. Het komt ook misschien maar 1x in het half jaar voor dat hij zo'n 100cc zakt.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand) Webdagboek Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
marcveen schreef:2. Met zaklamp en spiegeltje tussen tank en shutbord gekeken. Alles gort droog onder het stof/vuil, en geen druppel te bekennen.
Er uit halen..... dan zie je meer dan met zaklamp en spiegeltje.
Als het potje zo dermate langzaam leegloopt, verdamt het matteriaal met dit weer en loopt het toch leeg.
scheurtje of iets dergelijks kan haast niet missen aan deze potjes. Die zijn wit uitgeslagen.
Ik heb absoluut geen zichtbare lekkage.
Ben nu zo'n 650 kilometer verder en het nivo is zelfs weer iets gestegen.
In eerste instantie was het nivo gezakt tot zo'n halverwege het woord MIN.
Daarna gevuld tot net onder de streep van MAX. (was net iets meer dan 100ml)
Maar na 650 kilometer rijden staat het nivo weer net boven de streep van MAX.
(Alles is koude toestand gemeten natuurlijk!)
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand) Webdagboek Audi A4 Avant 1.9TDI 2008