Horecaspoilert schreef:Nu het hier toch over airco’s gaat: ik ga binnenkort naar België, daar zit ik vlakbij. Ik wil de “ouderwetse” (in NL verboden) spuitbusjes gaan kopen met slang om de airco écht te reinigen. Ik weet natuurlijk niet wat dat kost maar hebben er meer mensen interesse in zo’n busje? Dan neem ik er meer mee, afrekenen en ophalen regelen we dan later wel. Ik heb gezien dat er in Kapellen net boven Antwerpen een Wynn’s dealer zit.
Interesse in zo’n busje? PB me even komende week!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Edit: inmiddels ben ik al geweest en heb een busje in huis.
Ik heb m gescoord bij de automaterialenhandel hier in Huizen. Gisteren de verdamper een schuimbad gegeven en inderdaad is de muffe sokken/natte hond lucht weg! Vandaag 100km gereden met airco in een frisse auto. Ik was 17€ kwijt en drie kwartier werk. Nu nog een adresje vinden waar het systeem bijgevuld kan worden zonder servicebeurt. Twee garages met aircoservice gebeld maar die doen alleen het hele pakket à 139€ bij de ene en 99€ bij de andere.
Iemand hier een tip voor?
Ik weet er ook niet alles van, maar volgens mij kunnen ze niet echt bijvullen omdat je dan zou moeten weten hoeveel je bij moet vullen, en dat kan je alleen maar weten door het restant er uit te halen.
Bij mij hebben ze toen het systeem leeg gezogen en met de voorgeschreven hoeveelheid koudemiddel weer gevuld.
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004Webdagboek Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012Webdagboek Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959Webdagboek
Gewoon even verder bellen. Dat moet echt nog wel wat goedkoper kunnen, hier in Apeldoorn laat ik het doen voor € 60, en bij m'n werk om de hoek in Amersfoort (naast Volvo Serva) zit eentje die het nog goedkoper doet.
Horecaspoilert schreef:Nu het hier toch over airco’s gaat: ik ga binnenkort naar België, daar zit ik vlakbij. Ik wil de “ouderwetse” (in NL verboden) spuitbusjes gaan kopen met slang om de airco écht te reinigen.
Ik heb m gescoord bij de automaterialenhandel hier in Huizen.
Via je interieurfilter kom je bij de verdamper. Wel even iets eronder leggen want er druipt nogal wat chemie uit als het schuim weer vloeistof word. Ik heb ook van tevoren even het afvoertje in de motorruimte doorgeprikt voor de zekerheid.
En omdat ik de geur van het reinigingsmiddel nogal chemisch vond heb ik er vandaag nog even deze van de action doorheen gejast.
Stukken beter, en dat voor €2,50.