Oke, de meest voorkomende klacht is een slechte voorruit ontwaseming aan de bestuurderskant. Er is genoeg over geschreven, maar dat betekent niet dat ik hier mijn hart nog even wil luchten:
Wat een gigantisch
ontwerp. Waarom hebben ze het dashboard, gemaakt van een soort van kartonnen plaat, gelijmd op de plastic lucht kanalen? Dat trekt krom en laat los!
Je zou toch haast denken dat ze bij phase 2/3 dat toch opgelost zouden hebben. NIET DUS! 6 uur bezig geweest met de reparatie. Er zat op sommige plaatsen meer dan 2 cm speling tussen de kanalen en het dashboard. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar toch; Ik heb het moeten doen met pur schuim.
De spanning op het dashboard was zo groot dat deze zelfs met high-tek montagekit het gewoon weer los scheurde.
Daarnaast denk ik dat ze de dashboard afdeling van Nedcar hebben gebruikt als strafhoekje, waar de ondeugemde werknemers een paar dagen mochten aankloten met de montage ervan. En wat voor een montage! ; de schuimen strips van het tussenstuk; dashboard - regelklep leken er wel opgeplakt door een blinde die op maandagochtend met een flinke kater op de strafhoek afdeling moest werken. De stukken schuim zaten gewoon in het kanaal geplakt en de rest half ernaast.
Maar goed, het werkt weer zoals bedoeld. Lekker veilig op weg met een heldere voorruit zoals Volvo het ooit voor ogen had.