Alles over de (originele) radio stekkers + aansluitingen ISO
- volvoS40
- 40forum team
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Contacteer:
Re: Alles over de (originele) radio stekkers + aansluitingen
van de autoradio, heb zomaar het idee dat er nog een cd wisselaar in je wagen rondzwerft ivm die ronde stekker naast de iso stekker.
Kortom, bij je pedalen even dat opbergvak met verlichting verwijderen en anders bij je handschoenen kastje onder kijken waar die kabels heen lopen
Kan ook wezen dat als je de pookhoes omhoog trekt dat daar iets langs loopt (mensen zijn creatief de laatste jaren sinds er auto's zijn)
succes.
Kortom, bij je pedalen even dat opbergvak met verlichting verwijderen en anders bij je handschoenen kastje onder kijken waar die kabels heen lopen
Kan ook wezen dat als je de pookhoes omhoog trekt dat daar iets langs loopt (mensen zijn creatief de laatste jaren sinds er auto's zijn)
succes.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- krismazur
- Supporting Member
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Contacteer:
Die grijze kabels vermoed ik versterker aansluiting
-
- Engine off
- 9
- Bouwjaar: 1998
Je hebt volledig gelijk idd. Er zit een 6CD wisselaar in de kofferbak. En had deze (standaard?) radio nu een aux aansluiting gehad, had ik em laten zitten tot ik een 2din android radio gehaald heb. Maak van de Aux nogal veel gebruik namelijk. Het ontbreken hiervan betekend echter dat ik er liever voorlopig de radio van mijn vorige auto in zet.volvoS40 schreef:van de autoradio, heb zomaar het idee dat er nog een cd wisselaar in je wagen rondzwerft ivm die ronde stekker naast de iso stekker.
succes.
hmm versterker? die heb ik nog niet kunnen vinden. Ben benieuwd wat ik tegen ga komen wanneer ik de boel los haal en de kabels volg. Vol verassingen die Volvokrismazur schreef:Die grijze kabels vermoed ik versterker aansluiting
- texaco
- Veteraan
- 11
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Nico
- Contacteer:
De bovenste doet me denken aan een antenne kabel, die grijze weet ik net direct..
-
- Engine off
- 9
Hmm er zat wel een carkit in van een oude nokia van ongeveer hetzelfde tijdperk als de radio. Misschien is et daarvan?
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
edit: hmm correctie er zit een car kit in. Ik zette vandaag de bluetooth van me telefoon aan en kwam er achter dat er een ergens een bluetooth nokia carkit in de auto verstopt moet zitten. Ken de telefoon er mee verbinden, de microfoon die van de linker portier naar de zonneklep loopt werkt er prima mee, en het geluid komt over de boxen van de auto
Misschien dat de mystery cables daar van zijn lol
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
edit: hmm correctie er zit een car kit in. Ik zette vandaag de bluetooth van me telefoon aan en kwam er achter dat er een ergens een bluetooth nokia carkit in de auto verstopt moet zitten. Ken de telefoon er mee verbinden, de microfoon die van de linker portier naar de zonneklep loopt werkt er prima mee, en het geluid komt over de boxen van de auto
Misschien dat de mystery cables daar van zijn lol
-
- Engine off
- 9
Update:
Gisteren heb ik de hele boel uit elkaar gehaald en ben er nu achter wat de kabels zijn:
Ze bleken niet aangesloten te zijn maar simpelweg klem te zitten.
De bluetooth Nokia Car kit is ook gevonden. Er zit een soort van console hiervoor verstopt achter de koppeling en onder de radio, deze is dan weer met verschillende connectors met de radio verbonden (vergeten hiervan een foto te maken ). Meteen een aantal overbodige kabels [oude carkit] verwijderd. Een ervan was in de versnellingsbak terecht gekomen Na het verwijderen hiervan schakelt hij een stuk soepeler in de 1ste versnelling. En ik maar denken dat de schakelbussen niet meer goed waren .
Tenslotte het tijdelijke resultaat [tot ik een dubbel din android radio heb]
De kabel rechtsboven de radio is een aux kabel die aan de achterkant op de radio zit aangesloten. Super voor MP3 van de telefoon etc.
Gisteren heb ik de hele boel uit elkaar gehaald en ben er nu achter wat de kabels zijn:
Ze bleken niet aangesloten te zijn maar simpelweg klem te zitten.
De bluetooth Nokia Car kit is ook gevonden. Er zit een soort van console hiervoor verstopt achter de koppeling en onder de radio, deze is dan weer met verschillende connectors met de radio verbonden (vergeten hiervan een foto te maken ). Meteen een aantal overbodige kabels [oude carkit] verwijderd. Een ervan was in de versnellingsbak terecht gekomen Na het verwijderen hiervan schakelt hij een stuk soepeler in de 1ste versnelling. En ik maar denken dat de schakelbussen niet meer goed waren .
Tenslotte het tijdelijke resultaat [tot ik een dubbel din android radio heb]
De kabel rechtsboven de radio is een aux kabel die aan de achterkant op de radio zit aangesloten. Super voor MP3 van de telefoon etc.
-
- 5th Gear 1000rpm member
- 10
- Type: T4
- Bouwjaar: 1997
- Roepnaam: Maikel
In je versnellingsbak ?? Ik denk gewoon klem tussen de schakelpook
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902
Auto van de maand Augustus 2015
Auto van de maand Augustus 2015
-
- Engine off
- 9
haha dat gedeelte jamaikelv schreef:In je versnellingsbak ?? Ik denk gewoon klem tussen de schakelpook
- volvonick
- 5th Gear member
- 9
- Model: V70
- Bouwjaar: 2003
Mensen, wie kan mij helpen?
Ik wil een originele Nokia carkit inbouwen, inclusief microfoon en speaker in de hoofdsteun. Waarom? Gewoon omdat ik een tik heb voor originele accesoires. Ik heb het 1 en ander over genomen van medeforummer mickos, en ben eens wat aan het uitzoeken gegaan.
Ik blijk de volgende kit te hebben, de Nokia CARK-91:
Dit plaatje is van een universele Nokia CARK-91, vanwege de losse speaker (HFS-12) en microfoon (HFM-8). Ik heb dus de originele Volvo variant, geintegreerd in de hoofdsteun.
Ik wil deze kit aan gaan sluiten op mijn HU-1205, en zoek ik de telemute-kabel daarvoor. Dat is de kabel die in de tekening PCH-4J wordt genoemd. Echter omdat dit de universele kit is, is dit ook de universele kabel. Ik zoek dus diezelfde tele-mute kabel die voor de HU-1205 bedoeld is, ik kan echter nergens een (Nokia) nummer vinden via Google, zodat ik weet welke ik bestellen kan. Als ik het goed heb hebben Nokia en Volvo samen voor iedere Volvo-radio een aparte kabel (eigenlijk alleen stekker) gemaakt.
Ik heb nu dus een telemute-kabel met een Nokia nummer: M. 8622766, deze heeft eens stekker die niet op de HU-1205 te vinden is. Ik kan natuurlijk altijd de stekker eraf knippen en het als een universele kabel aansluiten, maar ik werk liever met originele stekkers. Wie kan mij verder helpen in deze zoektocht?
Ik wil een originele Nokia carkit inbouwen, inclusief microfoon en speaker in de hoofdsteun. Waarom? Gewoon omdat ik een tik heb voor originele accesoires. Ik heb het 1 en ander over genomen van medeforummer mickos, en ben eens wat aan het uitzoeken gegaan.
Ik blijk de volgende kit te hebben, de Nokia CARK-91:
Dit plaatje is van een universele Nokia CARK-91, vanwege de losse speaker (HFS-12) en microfoon (HFM-8). Ik heb dus de originele Volvo variant, geintegreerd in de hoofdsteun.
Ik wil deze kit aan gaan sluiten op mijn HU-1205, en zoek ik de telemute-kabel daarvoor. Dat is de kabel die in de tekening PCH-4J wordt genoemd. Echter omdat dit de universele kit is, is dit ook de universele kabel. Ik zoek dus diezelfde tele-mute kabel die voor de HU-1205 bedoeld is, ik kan echter nergens een (Nokia) nummer vinden via Google, zodat ik weet welke ik bestellen kan. Als ik het goed heb hebben Nokia en Volvo samen voor iedere Volvo-radio een aparte kabel (eigenlijk alleen stekker) gemaakt.
Ik heb nu dus een telemute-kabel met een Nokia nummer: M. 8622766, deze heeft eens stekker die niet op de HU-1205 te vinden is. Ik kan natuurlijk altijd de stekker eraf knippen en het als een universele kabel aansluiten, maar ik werk liever met originele stekkers. Wie kan mij verder helpen in deze zoektocht?
2003 V70R / 255 Titanium Grey / Gobi interior / 6-speed manual / > 400.000 km
-
- 3rd Gear member
- 15
- Type: 2.0T
Je hebt een nog een relais nodig van kram of zoiets.drive and talk staat erop
[ Geplaatst met Android ]
- volvonick
- 5th Gear member
- 9
Een relais? Kun je dat toelichten? In bovenstaand schema zie ik niets over een relais.
- volvonick
- 5th Gear member
- 9
Ik heb even verder gezocht? Is dit wat je bedoelt:volvov4020t schreef:Je hebt een nog een relais nodig van kram of zoiets.drive and talk staat erop
[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
-
- 3rd Gear member
- 15
Ja heet mutebox was ff de naam kwijt
- volvonick
- 5th Gear member
- 9
Toch twijfel ik na enig Google speurwerk. Is een mutebox dan wel nodig? Ik lees tegenstrijdige berichten namelijk. De HU-1205 mute toch gewoon zelf?
Is die eventuele mutebox niet puur en alleen om het geluid van het telefoongesprek over de speakers van de autoradio te laten lopen, i.p.v. door de losse speaker van de carkit?
Is die eventuele mutebox niet puur en alleen om het geluid van het telefoongesprek over de speakers van de autoradio te laten lopen, i.p.v. door de losse speaker van de carkit?
- volvonick
- 5th Gear member
- 9
Mocht er nog iemand baat hebben bij mijn zoektocht: ik heb een los kabeltje gekocht met Volvo stekkers, die tussen de radio en kabelboom van de auto kan. Daar heb ik zelf de kabel van Nokia op aangesloten. Geen mutebox gebruikt. En het werkt perfect want zoals ik al dacht doet de HU-1205 zelf muten, en netjes telephone in beeld zetten.
-
- Engine off
- 8
Achter speakers v40
Hoi,
Sindskort trotse eigenaar van een mooie zwarte V40 2.0T er achter gekomen dat er geen speakers in de achterstijl zit, wel keurige voorbereiding, iemand ervaring met het aansluiten van de achter speakers op een gewone autoradio? Of moet ik dan een externe versterker er tussen zetten?
[ Geplaatst met iPhone ]
Sindskort trotse eigenaar van een mooie zwarte V40 2.0T er achter gekomen dat er geen speakers in de achterstijl zit, wel keurige voorbereiding, iemand ervaring met het aansluiten van de achter speakers op een gewone autoradio? Of moet ik dan een externe versterker er tussen zetten?
[ Geplaatst met iPhone ]
- texaco
- Veteraan
- 11
- Contacteer:
Re: Achter speakers v40
Werkt direct als je speakers aansluit.
Verzonden via Tapatalk
Verzonden via Tapatalk
-
- Idle
- 8
- Model: S40
Iso Stekker voor uitschuiven antenne
Ik wil een andere radio inbouwen. Hiervoor moet ik een ISO-stekker voor een S40 bj. 2001 bestellen.
Wanneer ik deze stekker bekijk, lijkt het alsof er geen contact/aansluiting zit voor de elektrische antenne.
Klopt dit? Of komt ik hier alleen maar achter door het uit te proberen?
Wanneer ik deze stekker bekijk, lijkt het alsof er geen contact/aansluiting zit voor de elektrische antenne.
Klopt dit? Of komt ik hier alleen maar achter door het uit te proberen?
- texaco
- Veteraan
- 11
- Contacteer:
Re: Iso Stekker voor uitschuiven antenne
Op ISO kabelsetje is dat de blauwe kabel. is 12 volt aansturing voor sub of antenne.
-
- Idle
- 8
- Model: S40
Ok. Dus wanneer ik deze stekker aansluit zal de antenne het gewoon doen.
Thx.
Thx.