Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten enz
- JohanH
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
- 15
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Gelukkig is dat bij een x40 nog best goed te doen. Ik heb kunstof lampen die door middel van verhitting los moet gaan zitten krijgen, en dat is echt een ramp...
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5552
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 15
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Dan doe je ze toch in de magnetron
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
- JohanH
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
- 15
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Kan, maar het netjes weer in elkaar krijgen... Beetje huiverig voor, zeker omdat koplampen voor een Sport erg schaars zijn (of die je kan vinden lelijk en verweerd) of tering duur.
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9432
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Werd niets over gezegd.
Alleen dat de glazen wazig waren (slecht beeld)
[ Geplaatst met iPhone ]
Alleen dat de glazen wazig waren (slecht beeld)
[ Geplaatst met iPhone ]
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 11
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Zeker geen magnetron, gewoon langzaamaan met verffohn, dan kan het niet mis gaan, dan verhit je het ook weer bij in elkaar zetten. Wil prima.JohanH schreef:Kan, maar het netjes weer in elkaar krijgen... Beetje huiverig voor, zeker omdat koplampen voor een Sport erg schaars zijn (of die je kan vinden lelijk en verweerd) of tering duur.
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1527
- Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 10:10
- 9
- Model: 850
- Bouwjaar: 1995
- Roepnaam: Ivan
- Locatie: Brunssum
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
En in n oven ??
Is dat geen optie ???
Is dat geen optie ???
Wat je ook doet , doe t veilig
I"m not easy , but we can discuss it
Alles fur den club , Alles fur den dackel
I"m not easy , but we can discuss it
Alles fur den club , Alles fur den dackel
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 11
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Ik zou het niet doen omdat alles dan heet wordt, met een verffohn verhit je alleen de rand
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- Engine off
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 14 feb 2014, 16:41
- 10
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Hallo allemaal,
Afgelopen weekend dacht ik even een aftermarket Xenonsetje in mijn S40 te prutten. Dat ging, alleen deed deze het niet Het setje is wel zeker in orde, deze is namelijk eigenlijk voor mijn motor (zonder can-bus) en daar doet die het perfect op. Wat een bak licht geeft zo'n set!!
Nou had ik al eerder een ander set te leen voor mijn motor. Ook deze heb ik op de S40 uitgeprobeerd omdat ik erg nieuwsgierg was naar het verschil in licht tussen de standaard H4 en zo'n aftermarket set. Helaas wilde ook deze niet werken bij de S40.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan komen? Met wat basiskennis van elektrischiteit heb ik wat geprobeerd door te meten, maar ik kom er niet uit. De resultaten gaan tegen mijn logica in. In mijn simpele redenatie moet er geen weerstand zijn tussen de aardedraad en de aardepool op de accu. Dat klopt, maar wanneer de motor uit staat blijken alle draden in de lamp (dus ook de voeding van het dimlicht en het grootlicht) geen weerstand te hebben naar de minpool van de accu. Ook lijkt er bij ingeschakeld contact met alleen het dimlicht aan, op beide voedingen spanning te staan. Nou snap ik er helemaal niets meer van, want mijn inziens zou er op dat moment geen spanning op de voeiding van het grootlicht moeten staan
Lang verhaal kort: hoe zitten de originele lampen geschakeld bij mijn S40 uit 1997 en heeft dit effect op het functioneren van een aftermarket Xenonset?
Afgelopen weekend dacht ik even een aftermarket Xenonsetje in mijn S40 te prutten. Dat ging, alleen deed deze het niet Het setje is wel zeker in orde, deze is namelijk eigenlijk voor mijn motor (zonder can-bus) en daar doet die het perfect op. Wat een bak licht geeft zo'n set!!
Nou had ik al eerder een ander set te leen voor mijn motor. Ook deze heb ik op de S40 uitgeprobeerd omdat ik erg nieuwsgierg was naar het verschil in licht tussen de standaard H4 en zo'n aftermarket set. Helaas wilde ook deze niet werken bij de S40.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan komen? Met wat basiskennis van elektrischiteit heb ik wat geprobeerd door te meten, maar ik kom er niet uit. De resultaten gaan tegen mijn logica in. In mijn simpele redenatie moet er geen weerstand zijn tussen de aardedraad en de aardepool op de accu. Dat klopt, maar wanneer de motor uit staat blijken alle draden in de lamp (dus ook de voeding van het dimlicht en het grootlicht) geen weerstand te hebben naar de minpool van de accu. Ook lijkt er bij ingeschakeld contact met alleen het dimlicht aan, op beide voedingen spanning te staan. Nou snap ik er helemaal niets meer van, want mijn inziens zou er op dat moment geen spanning op de voeiding van het grootlicht moeten staan
Lang verhaal kort: hoe zitten de originele lampen geschakeld bij mijn S40 uit 1997 en heeft dit effect op het functioneren van een aftermarket Xenonset?
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Je hebt 2 smale ronde stekkers en 1 ovale
Koppel de ovale andersom met elkaar
Daar zat bij mij het probleem
[ Geplaatst met Android ]
Koppel de ovale andersom met elkaar
Daar zat bij mij het probleem
[ Geplaatst met Android ]
-
- Engine off
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 14 feb 2014, 16:41
- 10
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Hmm, ik denk dat ik je begrijp. Bedoel je de ovale stekker die aansluit op de ballast van het Xenon-setje? Dan zou ik hem 'verkeerd om' moeten monteren. De borging van de stekker komt dan namelijk uit aan de kant waar geen uitstulping zit om achter vast te klikken.
Er kwam bij mij al een vage redenatie naar boven dat de Volvo misschien naar de plus geschakeld is. De oplossing zou dan inderdaad zijn om de ballast 'verkeerd om' aan te sluiten. Ik was er alleen niet zeker genoeg van om het uit te proberen. Nou ja, dan maar het setje uit mijn motor bouwen om het nog eens op de S40 te proberen.
Bedankt voor je antwoord.
Er kwam bij mij al een vage redenatie naar boven dat de Volvo misschien naar de plus geschakeld is. De oplossing zou dan inderdaad zijn om de ballast 'verkeerd om' aan te sluiten. Ik was er alleen niet zeker genoeg van om het uit te proberen. Nou ja, dan maar het setje uit mijn motor bouwen om het nog eens op de S40 te proberen.
Bedankt voor je antwoord.
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 11
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Ehh, bij mij werkte het gewoon hoor, rood moet op blauw
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: di 11 mar 2014, 19:58
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1997
- Roepnaam: Maikel
- Locatie: Sint Oedenrode
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Je moet inderdaad die 2 voedingsdraden naar de ballasten omsolderen dan werkt het wel
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902
Auto van de maand Augustus 2015
Auto van de maand Augustus 2015
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 11
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
is dat bij phase 1 altijd zo?
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: di 11 mar 2014, 19:58
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1997
- Roepnaam: Maikel
- Locatie: Sint Oedenrode
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Geen idee of dit alleen bij phase 1 is Ik heb nu de orginele xenon koplampen en moest daar ook de rode en blauwe draad omwisselen voor het werkte.
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902
Auto van de maand Augustus 2015
Auto van de maand Augustus 2015
-
- Idle
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 29 nov 2014, 20:17
- 9
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Ik heb een aftermarket xenon set in de H7 koplampen ingebouwd, maar af en toe start deze moeilijk op. Met name de linker lamp blijft dan zwak knipperen terwijl de rechter wel direct ontsteekt. Dit is dan op contact aan, motor uit. Als de motor vervolgens gestart wordt gaat de xenon even uit en daarna ontsteken beide lampen 95% van de gevallen wel direct allebei.
Vandaag heb ik wat metingen gedaan aan de boordspanning. Met het contact aan (radio, blower, interieur verlichting etc)
Spanning direct op de accu is dan 11.8V (iets wat magertjes dus). Met lopende motor is dit rond de 14V.
Maar met brandende xenon verlichting meet ik direct op de koplampunit nog maar 9-9,5V! dat is dus een spanningsval van meer dan 2.5V. Dan lijkt het opeens ook logisch waarom dat ballasten tijdens het opstarten van de lampen af en toe zeggen: 'Doe het zelf maar'
Nu zou ik een apart verlichtings relais kunnen gaan inbouwen, maar eigenlijk vind ik deze modificatie maar een pleister... het moet toch mogelijk zijn met fatsoenlijke bedrading, stekkers en aansturing een spanning op de koplampen van >11V te behalen?? Het lijkt mij dat met origineel halogeen het ook al een probleem was en dat deze dus zwakker branden dan zou moeten.
Alle zichtbare stekkers heb ik gereinigd en gecontroleerd en op het oog ziet de bedrading er OK uit. Bij de zekeringen of onder het dashboard (control unit) heb ik nog niks gechecked, zou hier nog een oorzaak kunnen liggen? Iemand suggesties?
Vandaag heb ik wat metingen gedaan aan de boordspanning. Met het contact aan (radio, blower, interieur verlichting etc)
Spanning direct op de accu is dan 11.8V (iets wat magertjes dus). Met lopende motor is dit rond de 14V.
Maar met brandende xenon verlichting meet ik direct op de koplampunit nog maar 9-9,5V! dat is dus een spanningsval van meer dan 2.5V. Dan lijkt het opeens ook logisch waarom dat ballasten tijdens het opstarten van de lampen af en toe zeggen: 'Doe het zelf maar'
Nu zou ik een apart verlichtings relais kunnen gaan inbouwen, maar eigenlijk vind ik deze modificatie maar een pleister... het moet toch mogelijk zijn met fatsoenlijke bedrading, stekkers en aansturing een spanning op de koplampen van >11V te behalen?? Het lijkt mij dat met origineel halogeen het ook al een probleem was en dat deze dus zwakker branden dan zou moeten.
Alle zichtbare stekkers heb ik gereinigd en gecontroleerd en op het oog ziet de bedrading er OK uit. Bij de zekeringen of onder het dashboard (control unit) heb ik nog niks gechecked, zou hier nog een oorzaak kunnen liggen? Iemand suggesties?
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10741
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Al geprobeerd om eerst de wagen te starten en dan de lampen aan te zetten?
Zeker met phase2 is dit makkelijk te realiseren.
Voordeel is dat de lampen geen opdoffer krijgen bij het starten en dus 2x moeten opstarten.
2e voordeel is dat je meer spanning hebt bij het starten van de lampen.
Zeker met phase2 is dit makkelijk te realiseren.
Voordeel is dat de lampen geen opdoffer krijgen bij het starten en dus 2x moeten opstarten.
2e voordeel is dat je meer spanning hebt bij het starten van de lampen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:53
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Doorn
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
De originele xenon lampen gaan ook een keer aan voor het starten. Ik weet alleen niet of de auto verder aangepast is op de Xenon, dikkere bekabeling?
Originele lampen en vooral ballasten zijn wel van dermate hogere kwaliteit dat ze hier veel beter tegen kunnen. Daarom inderdaad, ik zou in iedergeval MarcO z'n aanwijzing opvolgen en de auto starten zonder de lampen aan.
Een kabel trekken vanaf de accu voor voeding van de lampen is altijd een goed plan. Plaats wel netjes een zekering vlak bij de accu.
Je kan ook eens kijken naar je ballasten. Je hebt ballasten die AC outputten, maar ook DC. Het prijsverschil erg klein, maar in mijn ervaring zijn AC ballasten echt 100x beter.
Succes ermee
Originele lampen en vooral ballasten zijn wel van dermate hogere kwaliteit dat ze hier veel beter tegen kunnen. Daarom inderdaad, ik zou in iedergeval MarcO z'n aanwijzing opvolgen en de auto starten zonder de lampen aan.
Een kabel trekken vanaf de accu voor voeding van de lampen is altijd een goed plan. Plaats wel netjes een zekering vlak bij de accu.
Je kan ook eens kijken naar je ballasten. Je hebt ballasten die AC outputten, maar ook DC. Het prijsverschil erg klein, maar in mijn ervaring zijn AC ballasten echt 100x beter.
Succes ermee
-
- Idle
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 29 nov 2014, 20:17
- 9
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
De auto is verder niet aangepast op xenon, bekabeling is standaard. Xenon starten als de motor loopt gaat in 95℅ van de gevallen gewoon goed. Lichtschakelaar wordt dus weer gebruikt en is zo ingesteld dat op de 0 alles ook uit is met contact aan.
Binnenkort krijg ik wat nieuwe ballasten om mee te testen, misschien dat die wat vriendelijker zijn qua startstroom.
[ Geplaatst met Android ]
Binnenkort krijg ik wat nieuwe ballasten om mee te testen, misschien dat die wat vriendelijker zijn qua startstroom.
[ Geplaatst met Android ]
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Ga eerst maar eens kijken naar je accu.. want 11,8V met motor uit is wel magertjes
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Idle
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 29 nov 2014, 20:17
- 9
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten
Ja, dat vond ik ook wel. Maar met starten heb ik helemaal geen problemen. Dan zou je toch aannemen dat de accu nog wel goed is. Ik weet niet hoe oud de accu is (auto pas net in bezit en geen ingevulde datum op de accu) maar deze kan maar zo 3jaar en ouder zijn, de niet ingevulde datum sticker op de accu loopt tot 2012...