Het stellen van de kleppen
-
- Engine off
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 22:49
- 15
- Locatie: middelburg
Het stellen van de kleppen
ik rij in een v40 1.9d 95 pk van 2000.
zodra de motor koud is en ik start de auto en rij weg dan maakt de motor een heel hoop leven, het lijkt op een tikkend/ bonkend geluid taktaktak( hahaha ) is moeilijk om te omschrijven. zodra de motor warm is hoor je het bijna niet meer.
bij de garage vertelden ze me dat het waarschijnlijk de hydrolische klepstoters waren.....????
heeft iemand hier ervaring mee? werd gezegt dat het vaker voorkwam.
zodra de motor koud is en ik start de auto en rij weg dan maakt de motor een heel hoop leven, het lijkt op een tikkend/ bonkend geluid taktaktak( hahaha ) is moeilijk om te omschrijven. zodra de motor warm is hoor je het bijna niet meer.
bij de garage vertelden ze me dat het waarschijnlijk de hydrolische klepstoters waren.....????
heeft iemand hier ervaring mee? werd gezegt dat het vaker voorkwam.
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: D hydrolische klepstoters
zou kunben, maar bij mijn weten ben je de eerste op t forum met n diesel en deze klacht. Ik dacht dat dit blok niet eens hydraulische kleostoters had, maar ik ben niet de kenner zeg ik eerlijk.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:27
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Gorredijk
Re: D hydrolische klepstoters
Volgens Autodata heb je geen hydrolische klepstoters. laat de klepspeling eerst maar eens controleren, het kan zijn dat die iets te ruim staan.
gegevens:
Inlaat klep bij koude motor : 0,15-0,25 mm.
Uitlaat klep bij koude motor : 0,35-0,45 mm
gegevens:
Inlaat klep bij koude motor : 0,15-0,25 mm.
Uitlaat klep bij koude motor : 0,35-0,45 mm
-
- Idle
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 15:17
- 15
- Locatie: Ophoven ( BE )
Re: D hydraulische klepstoters
Hoi,
Betreft jouw probleem vind je in deze link mss nuttige info
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 700#p42038
K heb proberen op te zoeken of ons model daadwerkelijk hydraulische stoters heeft, de 1 zegt wel, de ander niet...
Bij mij tikken ze ook bij een koude start ( 's morgensvroeg ) maar na enkele meters is dit gedaan..
Volvo greetz,
Steef
Betreft jouw probleem vind je in deze link mss nuttige info
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 700#p42038
K heb proberen op te zoeken of ons model daadwerkelijk hydraulische stoters heeft, de 1 zegt wel, de ander niet...
Bij mij tikken ze ook bij een koude start ( 's morgensvroeg ) maar na enkele meters is dit gedaan..
Volvo greetz,
Steef
The man, the legend, the car ... Volvo
-
- Engine off
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 22:49
- 15
- Locatie: middelburg
Re: D hydrolische klepstoters
30.000km geleden is de klepspeling nog nagekeken en was goed.
volgens de autoweek specificaties heeft de motor 2 kleppen per cilinder en een boven liggende nokken-as.
misschien toch maar eens bij de dealer er naar laten kijken.
hoop dat die me meer kunnen vertellen, hebben ondertussen 3 garages naar gekeken maar hebben allemaal een andere uitleg over het probleem!
de een zegt dat het misschien in de brandstof vervroeging ligt??
een ander zegt dat het de hydrolische klep stoters zijn....
en nog een zegt dat ik misschien een kromme drijfstang heb!!!!??
volgens de autoweek specificaties heeft de motor 2 kleppen per cilinder en een boven liggende nokken-as.
misschien toch maar eens bij de dealer er naar laten kijken.
hoop dat die me meer kunnen vertellen, hebben ondertussen 3 garages naar gekeken maar hebben allemaal een andere uitleg over het probleem!
de een zegt dat het misschien in de brandstof vervroeging ligt??
een ander zegt dat het de hydrolische klep stoters zijn....
en nog een zegt dat ik misschien een kromme drijfstang heb!!!!??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:27
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Gorredijk
Re: D hydrolische klepstoters
Wat voor soort olie heb je erin? Als er te dikke olie inzit kan het ook nog wezen dat het niet snel genoeg naar boven in het blok komt en daardoor even wat tikt\.
-
- Engine off
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 22:49
- 15
- Locatie: middelburg
Re: D hydrolische klepstoters
ik geloof dat er 5w40 full syntetisch in zit
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 10 mar 2010, 19:01
- 14
- Locatie: Utrecht
Re: D hydrolische klepstoters
Alle dieselmotoren in de S en V40 met Renault motoren hebben stelbare kleppen,dus niet hydraulisch,s.
- V40 bezitter
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
- 15
- Locatie: Zuid Limburg
Re: D hydrolische klepstoters
Ik heb sinds een tijdje ook meer motor/kleppen geluid. Hoe ik te horen kreeg zou dit door de klepstoters te maken kunnen hebben. Wat ik heb gedaan is de engine geflushed aangezien mijn olie snel zwart is. (black sludge verwijderaar/ engine flush van Valvoline gebruikt maar heb je ook van verschillende andere merken)
Nu had ik ook redelijk dikke olie in gebruik en heb ik deze aangepast. Toch is het geluid nog niet weg. Begrijp ik nou dat de kleppen te stellen zijn , heb net in Vadis gekeken maar kan het zo snel niet vinden of dat het geval is en hoe dat in z'n werk gaat. Laten doen, kosten, ...etc.
Wie kan me wat meer info verschaffen.
Nu had ik ook redelijk dikke olie in gebruik en heb ik deze aangepast. Toch is het geluid nog niet weg. Begrijp ik nou dat de kleppen te stellen zijn , heb net in Vadis gekeken maar kan het zo snel niet vinden of dat het geval is en hoe dat in z'n werk gaat. Laten doen, kosten, ...etc.
Wie kan me wat meer info verschaffen.
Volvo123 schreef:Alle dieselmotoren in de S en V40 met Renault motoren hebben stelbare kleppen,dus niet hydraulisch,s.
Volvo for life
- V40 bezitter
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
- 15
- Locatie: Zuid Limburg
Re: D hydrolische klepstoters
Hoe ik hoor van schoonvader zou het stellen van de kleppen een 8uur in beslag nemen. De nokkenassen moet eruit dacht ik dat hij zij waardoor het toch wel aardig wat werk is.
Is iemand die hier ervaring mee heeft. Daarnaast vroeg ik me af omdat ik het "tikken" altijd moet horen als het om de kleppen zou gaan, want dat is niet het geval. (wel vaak maar niet altijd, het heeft dus niet met een warme of koude motor te maken)
Wat zou het nog kunnen zijn.
Who knows more....
Is iemand die hier ervaring mee heeft. Daarnaast vroeg ik me af omdat ik het "tikken" altijd moet horen als het om de kleppen zou gaan, want dat is niet het geval. (wel vaak maar niet altijd, het heeft dus niet met een warme of koude motor te maken)
Wat zou het nog kunnen zijn.
Who knows more....
Volvo for life
-
- Engine off
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 11 mei 2010, 10:14
- 14
Re: D hydrolische klepstoters
Vandaag mijn 19TD van 1998 weggebracht nnar de dealer om kleppen te laten stellen, prijsopgave was ± 200 euro, op mijn werk gebeld door de dealer, er zit een ander soort klepstel mechanisme in, kosten komen nu op ± 700 euro omdat de distributie en de nokkenas gelicht moeten worden en er andere "volghoedjes" op moeten.
Werd er niet echt vrolijker van.
Werd er niet echt vrolijker van.