Smeren achter portieren
- PA8E
- Idle
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 27 feb 2017, 09:59
- 7
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Hilversum
Smeren achter portieren
Sinds een tijdje beginnen de achter portieren bij het openen en sluiten van mijn V40 2003 vreselijk te kraken. Na een kleine inspectie blijkt het geluid te komen van de metalen geleiders die ervoor zorgen dat de portier half open kan staan. Ik heb er een beetje smeerolie opgesmeerd, maar dat blijkt helemaal niet te helpen. Iemand suggesties wat je daar op moet smeren om het gekraak op te lossen?
Unus pro omnibus, omnes pro uno
Volvo V40 2.0T 2003 Sportsline Titanium Grey | Wie is Wie | WebDagBoek
Volvo V40 2.0T 2003 Sportsline Titanium Grey | Wie is Wie | WebDagBoek
-
- 4th Gear member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
- 6
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: John
- Locatie: Omgeving Tiel
Re: Smeren achter portieren
Ik gebruik daarvoor een beetje lithium vet.
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9432
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Smeren achter portieren
Geleider losbhalen,
Eerst schoonmaken, daarna opnieuw invetten.
Anders word de smeer die er op zit een dikkere brij van smeer en piept en kraakt het zo weer.
Eerst schoonmaken, daarna opnieuw invetten.
Anders word de smeer die er op zit een dikkere brij van smeer en piept en kraakt het zo weer.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 9
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Smeren achter portieren
Inderdaad goed schoonmaken en nieuwe dot vet erop. Je kunt hiervoor gewoon kogellager vet voor gebruiken of keramischvet (eigenlijk al het universeel vet wel zo'n beetje). Keramisch vet blijft langer goed maar vind ik persoonlijk minder goed omdat dit heel duidelijk zichtbaar wordt op de geleiderpin.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
- texaco
- Veteraan
- Berichten: 4923
- Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
- 11
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Nico
- Locatie: Gavere (B)
- Contacteer:
Re: Smeren achter portieren
Even dit ouder topic bumpen.
Mn donor wagen z'n linker achter portier had ook last van stroef lopen en schurend geluid.
Bleek van de geleider te komen, het gedeelte wat in het portier zit. Is een soort van looprol/wieletje, zag er zo de roestsporen omheen, dat ding rolde niks meer.
Flink wat WD40 erop, laten inwerken, terug inspuiten, terug inwerken en toen hij goed ging naar mijn zin, met brake cleaner de vettigheid weer weg en dan met een wax-achtige waterverdrijvend, smerend product uit de industrie goed ingespoten.
Geen last meer van slepende krakende deuren. Al loopt ie toch net een tikkeltje stroever dan de andere portieren, zou haast denken dat die deur niet veel geopend is, wat de onberispelijke staat van de achterbank ook wel kan verklaren.
Tip, niet gelijk je deur sluiten na het veelvuldige smeren. Alles wat 'over' is van je smeerproducten loopt naar beneden en verlaat de deur onderaan via het voorste drainage gat, en zo over de kunststof sideskirt wat resulteert in een vettige afloper.
Mn donor wagen z'n linker achter portier had ook last van stroef lopen en schurend geluid.
Bleek van de geleider te komen, het gedeelte wat in het portier zit. Is een soort van looprol/wieletje, zag er zo de roestsporen omheen, dat ding rolde niks meer.
Flink wat WD40 erop, laten inwerken, terug inspuiten, terug inwerken en toen hij goed ging naar mijn zin, met brake cleaner de vettigheid weer weg en dan met een wax-achtige waterverdrijvend, smerend product uit de industrie goed ingespoten.
Geen last meer van slepende krakende deuren. Al loopt ie toch net een tikkeltje stroever dan de andere portieren, zou haast denken dat die deur niet veel geopend is, wat de onberispelijke staat van de achterbank ook wel kan verklaren.
Tip, niet gelijk je deur sluiten na het veelvuldige smeren. Alles wat 'over' is van je smeerproducten loopt naar beneden en verlaat de deur onderaan via het voorste drainage gat, en zo over de kunststof sideskirt wat resulteert in een vettige afloper.