VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9433
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Olie boven op blok kan komen door morsen van olie in het blok
Oliedop die niet 100 meer is.
Of carterventilatie die dicht geslipt zit en via het rubberbuisje er uit perst
Verder kan het afdichtringen zijn achter de
Vvt poelie
Nokkenas poelie
Oliedop die niet 100 meer is.
Of carterventilatie die dicht geslipt zit en via het rubberbuisje er uit perst
Verder kan het afdichtringen zijn achter de
Vvt poelie
Nokkenas poelie
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Engine off
- Berichten: 21
- Lid geworden op: wo 31 aug 2016, 19:29
- 8
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2001
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
ligt er ergens anders op de motor helemaal geen olie ? anders eerst eens die olie weghalen met dasty bv en beetje water of met remmenreiniger
daarna eens een week rijden en kijken of het wel terug komt
Lekkages zijn altijd beetje lastig op te sporen
daarna eens een week rijden en kijken of het wel terug komt
Lekkages zijn altijd beetje lastig op te sporen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 21:09
- 5
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Delluf "Shire"
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Waarde mede sleutelaars,
Zoals elders te lezen op het forum ben ik druk met de distri en alles wat er mee samenhangt.
Nu doet het volgende probleem zich voor:
Er zat een AISIN VVT tandwiel op het blok. Deze vervang ik voor een (tromgeroffel) AISIN tandwiel! Nu het rare:
Er zit geen timing markering op het nieuwe wiel.
Moet ik deze markering nu zelf overnemen van de oude situatie?
Zoals elders te lezen op het forum ben ik druk met de distri en alles wat er mee samenhangt.
Nu doet het volgende probleem zich voor:
Er zat een AISIN VVT tandwiel op het blok. Deze vervang ik voor een (tromgeroffel) AISIN tandwiel! Nu het rare:
Er zit geen timing markering op het nieuwe wiel.
Moet ik deze markering nu zelf overnemen van de oude situatie?
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9433
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Ik zet het gedeelte met het palletje meeatal naar boven als nieuwe markering.
Maar.... officeel maakt het weinig uit hoe deze zit of staat.
Hoop wel dat je een nieuwe bout voor de vvt erbij hebt.
Maar.... officeel maakt het weinig uit hoe deze zit of staat.
Hoop wel dat je een nieuwe bout voor de vvt erbij hebt.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 21:09
- 5
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Delluf "Shire"
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Dank je. Ik heb de markering 1 op 1 overgenomen (post de foto's later wel als ik klaar ben ter referentie)
Het tandwiel zit er weer op, en met een nieuwe bout hoor. Met dank aan het forum had ik me al lekker ingelezen vandaar dat ik het wel aandurf
De markering op de onderste pulley vind ik nogal wat onnauwkeurig. Kan ik ook die op de starterkrans gebruiken, en zo ja hoe dan? Staan 2 lijntjes op...)
Het tandwiel zit er weer op, en met een nieuwe bout hoor. Met dank aan het forum had ik me al lekker ingelezen vandaar dat ik het wel aandurf
De markering op de onderste pulley vind ik nogal wat onnauwkeurig. Kan ik ook die op de starterkrans gebruiken, en zo ja hoe dan? Staan 2 lijntjes op...)
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 15:44
- 5
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Zuid Limburg
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Beste mensen ik voeg mij toe bij de vvt geluids club, helaas.
Dacht eerst dat het de vin of zo was. Mijn auto start altijd goed en snel maar na een stuk gereden te hebben begint het rateltje ook bij mijn v40 2.0, als de motor warm is dus.
Verder trekt de auto prima, geen probleem...?
Wat nu?
Dacht eerst dat het de vin of zo was. Mijn auto start altijd goed en snel maar na een stuk gereden te hebben begint het rateltje ook bij mijn v40 2.0, als de motor warm is dus.
Verder trekt de auto prima, geen probleem...?
Wat nu?
240760245940144940V40
- Arie
- 40forum team
- Berichten: 5690
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
- 15
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Arie
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Als je zeker bent dat het de vvt is, uiteindelijk (laten) repareren.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 15:44
- 5
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Zuid Limburg
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Distributie is pas vervangen.
Denk dat ik er nog wel een tijdje mee kan doorrijden.... Genoeg kosten gehad vorige maand!
Denk dat ik er nog wel een tijdje mee kan doorrijden.... Genoeg kosten gehad vorige maand!
240760245940144940V40
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9433
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Als de riem.pas vervangen is, hoeft alleen de poulie vervangen te worden
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 15:44
- 5
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Zuid Limburg
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Dus alleen de poelie en geen sensor en pakking met het zeefje?
240760245940144940V40
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9433
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Pakking zou ik wel even mee vervangen
En voor de vvt wel een nieuwe bout gebruiken
En voor de vvt wel een nieuwe bout gebruiken
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 15:44
- 5
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Zuid Limburg
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Ik heb gelezen datjij er ervaring meehebt. Zou het graag door jou willen laten doen....
240760245940144940V40
- bluemaster
- Supporting Member
- Berichten: 900
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 10:46
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Almere
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Net een nieuw AISIN vvt tandwiel besteld op Motointegrator. Inclusief verzenden was ik hier 125,75 euro kwijt. De nieuwe bout, pakking en afdekdop heb ik bij R&D carparts besteld. Dat was een van de weinigen die de bout hadden, en een stukje goedkoper dan Skandix voor het hele setje. Bagheera heeft al een tijdje het motorlampje aan, en klinkt als een tractor stationair. Hoog tijd dus voor wat verse spullekes.
- opaslof
- 1st Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 15:58
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Huizen
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Da’s beter dan de 202,= bij skandix. Wel origineel. Ikzelf sta met lekkage voor de vraag: VVt vernieuwen of het O-ringetje vervangen op de blokkeerpen. Zie post van horecaspoilert van afgelopen december.
De werkwijze voor het vervangen van de O-ring is me duidelijk vanuit https://volvoforums.com/forum/volvo-s40 ... 343/page2/ (Tnx André!)
Dit lijkt precies het punt waar het bij mij vandaan komt.
Iemand ervaring met of deze fix goed werkt?
Het is een oplossing waarbij niet weer het VVt wiel eraf moet en weer nieuwe bout en afsluitdoppen. Die zitten er net 0 km op.
Of toch het hele wiel vervangen na 3 ton. Hij rammelt niet trouwens. Dus daar hoef ik het niet voor te doen...
De werkwijze voor het vervangen van de O-ring is me duidelijk vanuit https://volvoforums.com/forum/volvo-s40 ... 343/page2/ (Tnx André!)
Dit lijkt precies het punt waar het bij mij vandaan komt.
Iemand ervaring met of deze fix goed werkt?
Het is een oplossing waarbij niet weer het VVt wiel eraf moet en weer nieuwe bout en afsluitdoppen. Die zitten er net 0 km op.
Of toch het hele wiel vervangen na 3 ton. Hij rammelt niet trouwens. Dus daar hoef ik het niet voor te doen...
-
- Idle
- Berichten: 43
- Lid geworden op: vr 18 jan 2019, 12:30
- 5
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2001
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Hallo,
Het geluk lacht me niet toe maar uit de laatste tijd. Na het vaststellen van het VVT probleem kon ik in principe nog doorrijden met het nodige geluid maar verder deed alles het goed, incl. op gas rijden.
Echter, gisteren, na een half uurtje rijden, begon opeens mijn oliedruklampje rood op te lichten, dus direct langs de kant gezet en motorkap open. Blijkt er ove het halve blok en alles daaronder (incl. wielkasten) vol olie te zitten. ANWB gebeld en die stelde vast dat er uit de 'beruchte' poelie olie lekt (eigenlijk spuit en door mijn distributieriem overal rondgeslingerd...) keering is stuk dus door druk spuit de olie erlangs... dus terug naar huis laten slepen maar nu kan ik niet meer rijden...
Garage gaat al gauw 600 euro rekenen (incl. distr. riem maar die heb ik 1 maand geleden reeds vervangen...) dus dat wordt hem niet ivm financiele redenen.
Wat zijn nu mijn opties nog? Ik heb opzich een handige vader maar hij durft het niet zo snel aan, zeker niet met het ontbrekende juiste gereedschap.
Mijn vragen verder:
- Om de poelie goed los te krijgen en weer te monteren, welk specialistisch gereedschap heb ik nodig, en hoe kom ik daaraan? Kopen, huren, of lenen van iemand? Maar wie? Is er verder nog speciaal gereedschap nodig?
- kan ik enkel de kering eraf halen zonder de nokkenas te verwijderen, ofwel zit de kering aan de buitenkant of toch de binnenkant?
- hoe kan de kering stuk zijn gegaan? Slijtage door loszitend veertje oid of door het VVT probleem veroorzaakt? met een beetje pech zit er ook slijtage in de nokkenas waar de kering zit, dan ben ik verder van huis gok ik.
- aan wat voor totale kosten zit ik als ik het zelf wil doen? De poelie scheelt nogal in prijs geloof ik her en der.
Alvast bedankt voor de antwoorden, verder rijdt mijn v40 prima en ik wil er eigenlijk geen afstand van doen maar als het niet anders kan dan zal ik wel moeten.
PS, als extra vraag. Op mijn parkeerplaats loopt nu wel een oliespoor(tje) van ong. 2-3cm breed, wel duidelijk zichtbaar maar niet glad of echt helemaal verzadigd. ANWB weet hiervan, maar moet ik evt. nog instanties inlichten oid? Baal wel want geef ook echt wel om het milieu maar ik kwam er te laat achter...
Het geluk lacht me niet toe maar uit de laatste tijd. Na het vaststellen van het VVT probleem kon ik in principe nog doorrijden met het nodige geluid maar verder deed alles het goed, incl. op gas rijden.
Echter, gisteren, na een half uurtje rijden, begon opeens mijn oliedruklampje rood op te lichten, dus direct langs de kant gezet en motorkap open. Blijkt er ove het halve blok en alles daaronder (incl. wielkasten) vol olie te zitten. ANWB gebeld en die stelde vast dat er uit de 'beruchte' poelie olie lekt (eigenlijk spuit en door mijn distributieriem overal rondgeslingerd...) keering is stuk dus door druk spuit de olie erlangs... dus terug naar huis laten slepen maar nu kan ik niet meer rijden...
Garage gaat al gauw 600 euro rekenen (incl. distr. riem maar die heb ik 1 maand geleden reeds vervangen...) dus dat wordt hem niet ivm financiele redenen.
Wat zijn nu mijn opties nog? Ik heb opzich een handige vader maar hij durft het niet zo snel aan, zeker niet met het ontbrekende juiste gereedschap.
Mijn vragen verder:
- Om de poelie goed los te krijgen en weer te monteren, welk specialistisch gereedschap heb ik nodig, en hoe kom ik daaraan? Kopen, huren, of lenen van iemand? Maar wie? Is er verder nog speciaal gereedschap nodig?
- kan ik enkel de kering eraf halen zonder de nokkenas te verwijderen, ofwel zit de kering aan de buitenkant of toch de binnenkant?
- hoe kan de kering stuk zijn gegaan? Slijtage door loszitend veertje oid of door het VVT probleem veroorzaakt? met een beetje pech zit er ook slijtage in de nokkenas waar de kering zit, dan ben ik verder van huis gok ik.
- aan wat voor totale kosten zit ik als ik het zelf wil doen? De poelie scheelt nogal in prijs geloof ik her en der.
Alvast bedankt voor de antwoorden, verder rijdt mijn v40 prima en ik wil er eigenlijk geen afstand van doen maar als het niet anders kan dan zal ik wel moeten.
PS, als extra vraag. Op mijn parkeerplaats loopt nu wel een oliespoor(tje) van ong. 2-3cm breed, wel duidelijk zichtbaar maar niet glad of echt helemaal verzadigd. ANWB weet hiervan, maar moet ik evt. nog instanties inlichten oid? Baal wel want geef ook echt wel om het milieu maar ik kwam er te laat achter...
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Breda
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Als ik olie gemorst heb ruim ik dat op met een oude poetsdoek met wasbenzine of petroleum.rory4ever schreef: ↑di 02 apr 2019, 14:21 Op mijn parkeerplaats loopt nu wel een oliespoor(tje) van ong. 2-3cm breed, wel duidelijk zichtbaar maar niet glad of echt helemaal verzadigd. ANWB weet hiervan, maar moet ik evt. nog instanties inlichten oid? Baal wel want geef ook echt wel om het milieu maar ik kwam er te laat achter...
Gewoon wegpoetsen als het erg opvalt.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 9
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
rory4ever schreef: ↑di 02 apr 2019, 14:21
Mijn vragen verder:
- Om de poelie goed los te krijgen en weer te monteren, welk specialistisch gereedschap heb ik nodig, en hoe kom ik daaraan? Kopen, huren, of lenen van iemand? Maar wie? Is er verder nog speciaal gereedschap nodig?
Als het om de VVT of nokkenast pulley gaat heb je hier niet echt speciaal gereedschap voor nodig. Wat torx bitjes etc. meer niet.
- kan ik enkel de kering eraf halen zonder de nokkenas te verwijderen, ofwel zit de kering aan de buitenkant of toch de binnenkant?
Ja dat kan, echter moet je wel een tool hebben om de nokkenassen op tijd te zetten.
- hoe kan de kering stuk zijn gegaan? Slijtage door loszitend veertje oid of door het VVT probleem veroorzaakt? met een beetje pech zit er ook slijtage in de nokkenas waar de kering zit, dan ben ik verder van huis gok ik.
Het is een onderdeel dat inderdaad kan slijten. Net zoals bij bijna alle keerringen, afdichtrubbers, pakkingen, etc. Kans dat er slijtage in de kop of kleppendeksel zit is niet zo heel groot mijns inziens.
- aan wat voor totale kosten zit ik als ik het zelf wil doen? De poelie scheelt nogal in prijs geloof ik her en der.
De VVT zal tussen de € 100,- en € 200,- zitten. Je hoeft er niet perse een te pakken met het woord Volvo erop...die worden gewoon gemaakt door Aisin. Dus wellicht kan het voordeliger zijn er een van Aisin te pakken. Laat je echter niet verleiden tot het kopen van een goedkopen VVT via Aliexpress of iets dergelijks. Je weet dan niet wat de kwaliteit is. Advies is wel om, ook de distributie mee te vervangen. Ook als deze er net op zit. Riem zit vol olie en dat is in mijn ogen niet bevorderlijk. Denk ook aan de waterpomp als je toch bezig bent (als dit nog niet is gebeurd). Nu kun je er goed bij.
Alvast bedankt voor de antwoorden, verder rijdt mijn v40 prima en ik wil er eigenlijk geen afstand van doen maar als het niet anders kan dan zal ik wel moeten.
Voor meer informatie kun je terecht bij VolvoS40 (moderator). Hij heeft al menig VVT vervangen.
PS, als extra vraag. Op mijn parkeerplaats loopt nu wel een oliespoor(tje) van ong. 2-3cm breed, wel duidelijk zichtbaar maar niet glad of echt helemaal verzadigd. ANWB weet hiervan, maar moet ik evt. nog instanties inlichten oid? Baal wel want geef ook echt wel om het milieu maar ik kwam er te laat achter...
Laatst gewijzigd door jbruijs op wo 03 apr 2019, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
- Arie
- 40forum team
- Berichten: 5690
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
- 15
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Arie
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Als je olie hebt gemorst en het is net gebeurd, kun je er kattengrit op strooien. Nadat het kattengrit de olie heeft opgezogen kun je dit opvegen en gezien milieubewustzijn, dit als chemisch afval bij de milieustraat in jouw gemeente afgeven.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 15:44
- 5
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Zuid Limburg
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Hu?, beetje olie opruimen. Voor het milieu kun je beter een dagje niet rijden.
Of de olie op de stoeptegel zit of met kattekorrels in een container gaat... Ergens gaat de olie toch naartoe...
Of de olie op de stoeptegel zit of met kattekorrels in een container gaat... Ergens gaat de olie toch naartoe...
Laatst gewijzigd door Volvanvolvo op wo 03 apr 2019, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
240760245940144940V40
- Arie
- 40forum team
- Berichten: 5690
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
- 15
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Arie
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: VVT Apart geluid (Herhalend als een klokje tikken / ratel), VVT icm de nokkenassen
Pfffff! Iemand be- of veroordelen of bijvoorbeeld hypocriet noemen vanwege zijn overtuiging, het uitspreken van zijn zorgen of het stellen van een vraag, komt respectloos over en zijn we hier echt niet gewend.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver