Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
-
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 09 sep 2015, 10:01
- 9
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
Re: Alles over CO2 te hoog
Mijn wagen is volgens mij redelijke stock, dus denk niet dat het daaraan licht. Had vanochtend vóór de APK een rit van 40km achter de rug, dus warm was ie wel.
Vind het zo'n vervelende afkeur, aangezien je de CO2 niet echt makkelijk thuis kan testen.
Hopen dat ie na een bezoekje aan de LPG boer weer op 4 cilinders puur LPG rijd ipv 2 op een mening.
En dan misschien nog de lambda vervangen, misschien de kat ook. Hoop het niet xD
Vind het zo'n vervelende afkeur, aangezien je de CO2 niet echt makkelijk thuis kan testen.
Hopen dat ie na een bezoekje aan de LPG boer weer op 4 cilinders puur LPG rijd ipv 2 op een mening.
En dan misschien nog de lambda vervangen, misschien de kat ook. Hoop het niet xD
- ronker
- 2nd Gear member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 17:49
- 8
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ronald
- Locatie: Tiel
- Contacteer:
Re: Alles over CO2 te hoog
Ga, net voordat je aan de snuffelaar wordt gehangen even een stukje ouderwets knallen, dus echt even stevig doortrekken in toeren en proberen (bij wettelijk toegestane snelheid natuurlijk ) even een hoger toerental vast te houden dan dat je normaal gesproken zou doen. Daarna meteen laten testen zonder dat je de motor afzet tussendoor.
Hoeveel kilometer je hebt gereden naar punt van testen maakt niet zo gek veel uit, bij normaal rijden blijft de kat redelijk "koel" en als de motor even heeft uitgestaan na aankomst ben je de grootste hitte al kwijt. Dus even goed doorblazen en echt op temperatuur brengen helpt vaak voor dit soort net-op-'t-randje waardes
Hoeveel kilometer je hebt gereden naar punt van testen maakt niet zo gek veel uit, bij normaal rijden blijft de kat redelijk "koel" en als de motor even heeft uitgestaan na aankomst ben je de grootste hitte al kwijt. Dus even goed doorblazen en echt op temperatuur brengen helpt vaak voor dit soort net-op-'t-randje waardes
Truus = V40 T4 is opgevolgd door;
Suus = S70 2.5 TDI AT is opgevolgd door;
Guus (was teveel mee mis onderhuids, verhuisd naar de eeuwige jachtvelden) is opgevolgd door;
BoB = V40 2.0t (nieuw projectje)
Enneh, met een aanloopje lukt alles.........
Suus = S70 2.5 TDI AT is opgevolgd door;
Guus (was teveel mee mis onderhuids, verhuisd naar de eeuwige jachtvelden) is opgevolgd door;
BoB = V40 2.0t (nieuw projectje)
Enneh, met een aanloopje lukt alles.........
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di 22 jan 2019, 08:57
- 5
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Waregem (B)
volvo V40 LPi 1998 ellende met uitstoot
nadat mijn golfke besliste om eind vorig jaar ermee te stoppen, moest ik snel een andere auto hebben (voor 2januari). het aankopen was niks, de auto gekeurd krijgen in belgie was wel iets.
ik kocht de volvo snel van iemand die uit zijn huis moest, hij reed er elke dag mee voor zijn verhuis, dus dacht dat het wel goed zat.
slechts 1 opmerking op de keuring van het jaar ervoor: "niet reglementaire knipperlichten".
het is een volvo V40 1.8 op lpi uit 1998. toen ik die hier thuis had, begon de ellende. het keuringsbewijs was zoek.
na een paar keer over en weer mailen met de verkoper heb ik het opgegeven. telkens uitvluchten dat die het morgen op de post doet.
de remblokken achteraan waren versleten (heb ik vervangen), 1 achterband was kaal (heb ik vervangen)
EN de uitlaat lekt tussen motor en katalisator.
-nieuwe pakking gestoken: probleem blijft
-kat verwijderd en de aansluitplaat vlak geslepen (stond wat bol en lekte in het midden), en toen merkte ik dat er iets van metaal rammelde in de pot samen met wat stenen. na veel gesukkel uiteindelijk alles gewoon eruit gehaalt (kat leeg). en dat was dus de reden van het lek waarschijnlijk. er bleven maar brokstukken loskomen en telkens ik die eruit had, kwam een volgend deel los.
nu is de garage vandaag naar de keuring gereden en die is over de volledige lijn afgekeurd op de uitstoot. (vermoed dus lpg en benzine).
is de lege kat hier de boosdoener of zou zo een V40 uit 98 zonder kat ook door de keuring moeten geraken?
lambdasensor de oorzaak?
kan ik hem uitlezen? (ik heb zo een apparaat waar ik mijn vrouw haar mini cooper mee kan uitlezen via odb2)? ik stam helaas uit de tijd dat autos nog geen computer hadden en ook geen electronica die alles beheert.
de auto staat helaas bij de garage nu (sneeuwbui vandaag) waardoor ik niks kan testen of proberen. ik ging vandaag alle onderdelen bestellen, maar zo een kat kost 400€ waardoor ik toch eerst wat info vraag
de persoon die naar de keuring reed zei ook: in het begin reed die goed, maar naarmate ik verder en verder reed, begon die slechter en slechter te rijden. het terugkomen na de keuring haalde de auto max 50km/h. misschien dat dit iemand bekend klinkt?
ik kocht de volvo snel van iemand die uit zijn huis moest, hij reed er elke dag mee voor zijn verhuis, dus dacht dat het wel goed zat.
slechts 1 opmerking op de keuring van het jaar ervoor: "niet reglementaire knipperlichten".
het is een volvo V40 1.8 op lpi uit 1998. toen ik die hier thuis had, begon de ellende. het keuringsbewijs was zoek.
na een paar keer over en weer mailen met de verkoper heb ik het opgegeven. telkens uitvluchten dat die het morgen op de post doet.
de remblokken achteraan waren versleten (heb ik vervangen), 1 achterband was kaal (heb ik vervangen)
EN de uitlaat lekt tussen motor en katalisator.
-nieuwe pakking gestoken: probleem blijft
-kat verwijderd en de aansluitplaat vlak geslepen (stond wat bol en lekte in het midden), en toen merkte ik dat er iets van metaal rammelde in de pot samen met wat stenen. na veel gesukkel uiteindelijk alles gewoon eruit gehaalt (kat leeg). en dat was dus de reden van het lek waarschijnlijk. er bleven maar brokstukken loskomen en telkens ik die eruit had, kwam een volgend deel los.
nu is de garage vandaag naar de keuring gereden en die is over de volledige lijn afgekeurd op de uitstoot. (vermoed dus lpg en benzine).
is de lege kat hier de boosdoener of zou zo een V40 uit 98 zonder kat ook door de keuring moeten geraken?
lambdasensor de oorzaak?
kan ik hem uitlezen? (ik heb zo een apparaat waar ik mijn vrouw haar mini cooper mee kan uitlezen via odb2)? ik stam helaas uit de tijd dat autos nog geen computer hadden en ook geen electronica die alles beheert.
de auto staat helaas bij de garage nu (sneeuwbui vandaag) waardoor ik niks kan testen of proberen. ik ging vandaag alle onderdelen bestellen, maar zo een kat kost 400€ waardoor ik toch eerst wat info vraag
de persoon die naar de keuring reed zei ook: in het begin reed die goed, maar naarmate ik verder en verder reed, begon die slechter en slechter te rijden. het terugkomen na de keuring haalde de auto max 50km/h. misschien dat dit iemand bekend klinkt?
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9432
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: volvo V40 LPi 1998 ellende met uitstoot
Hey
Ik zou eerst een goede gebruikte kat er onder zetten.
En zorgen dat het uitlaatsysteem daadwerkelijk goed lekdicht is.
Verder je bougies even checken op verkleuringen. En als er geen originele volvo bogies in zitten, deze even halen bij de dealert.
Hoeveel heeft de wagen gereden aan km ?
Amders is het mogelijk dat de lambda sonde op zijn eind aan het raken is, al komt er dan vanzelf een leuk lampje op je dashboard branden.
Luchtmassa meter kent de wagen niet, al heeft ie in de luchtbuis van filter naar gasklep wel een sensortje. In de hoofdzaak sneuvelen die niet zo gek snel.
De wagen is kwa motormanagement niet uit te lezen met een obd2 tool. En al helemaal niet bluethoot.
Ik zou eerst een goede gebruikte kat er onder zetten.
En zorgen dat het uitlaatsysteem daadwerkelijk goed lekdicht is.
Verder je bougies even checken op verkleuringen. En als er geen originele volvo bogies in zitten, deze even halen bij de dealert.
Hoeveel heeft de wagen gereden aan km ?
Amders is het mogelijk dat de lambda sonde op zijn eind aan het raken is, al komt er dan vanzelf een leuk lampje op je dashboard branden.
Luchtmassa meter kent de wagen niet, al heeft ie in de luchtbuis van filter naar gasklep wel een sensortje. In de hoofdzaak sneuvelen die niet zo gek snel.
De wagen is kwa motormanagement niet uit te lezen met een obd2 tool. En al helemaal niet bluethoot.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di 22 jan 2019, 08:57
- 5
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Waregem (B)
Re: volvo V40 LPi 1998 ellende met uitstoot
Denk iets van 280 000km.
Op het dashboard brand het service lampje en een lamp symbool
Op het dashboard brand het service lampje en een lamp symbool
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di 22 jan 2019, 08:57
- 5
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Waregem (B)
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
ik ben de auto gaan halen en probeer nu de auto uit te lezen met ODB2. krijg telkens een fout dat de link niet werkt.
ik gebruik een MS309 om uit te lezen
op youtube zijn er wel die hun auto uitlezen, is dit misschien pas vanaf de facelift?
ik gebruik een MS309 om uit te lezen
op youtube zijn er wel die hun auto uitlezen, is dit misschien pas vanaf de facelift?
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 9
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
Uitlezen met generieke OBD2 lezer gaat pas vanaf 2000. Daarvoor het je een foutcode lezer van Volvo nodig of met bepaalde software en een OBD>USB kabel. Je kunt dan ook echt niet meer dan uitlezen en resetten.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 08 mei 2017, 19:17
- 7
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
Een auto van 1998 heeft met standaard tuning over het algemeen geen enkele kans om de APK te halen als de katalysator leeg is. Gewoon een gebruikte op zetten. Je zou als je een tuner bent met veel moeite misschien een tune er in kunnen zetten die de motor zo arm laat lopen dat je er de APK mee door komt, maar dan loopt ie wel als een krant stationair en met weinig gas. Dat is dus ook geen oplossing.
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di 22 jan 2019, 08:57
- 5
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Waregem (B)
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
ik ben geen tuner, ik heb deze volvo snel gekocht omdat mijn golf het begeven heeft.
en toen begon de ellende. de remblokken waren versleten, maar kreeg er een nieuw setje bij. enkel monteren en naar de keuring.
de oude remblokken lagen er al uit en de auto remde met zijn remklauw tegen de schijf.
1 achterband aan de binnenkant kaal, de uitlaat was lek net voor de katalysator (pakking vervangen), maar die bleef daar lek. toen de kat verwijderd was, zag ik binnenin geplooit metaal en brokken steen zitten voor de pijp. verstopt.
met het proberen die losse brokken eruit te halen is eigenlijk alles eruit gekomen.
nieuw kat en lambda zijn besteld en wacht geduldig af. normaal ging alles vrijdag verstuurd worden en gisteren geleverd, echter kreeg ik vanmorgen pas de mail dat het verstuurd is
en toen begon de ellende. de remblokken waren versleten, maar kreeg er een nieuw setje bij. enkel monteren en naar de keuring.
de oude remblokken lagen er al uit en de auto remde met zijn remklauw tegen de schijf.
1 achterband aan de binnenkant kaal, de uitlaat was lek net voor de katalysator (pakking vervangen), maar die bleef daar lek. toen de kat verwijderd was, zag ik binnenin geplooit metaal en brokken steen zitten voor de pijp. verstopt.
met het proberen die losse brokken eruit te halen is eigenlijk alles eruit gekomen.
nieuw kat en lambda zijn besteld en wacht geduldig af. normaal ging alles vrijdag verstuurd worden en gisteren geleverd, echter kreeg ik vanmorgen pas de mail dat het verstuurd is
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 08 mei 2017, 19:17
- 7
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di 22 jan 2019, 08:57
- 5
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Waregem (B)
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
ellende, ellende, ellende...
ik heb dus een nieuwe kat gekregen, maar door het slechte weer niet kunnen monteren.
tot vandaag....
de kat past niet, de originele VS de nieuwe
als ik op mister auto zoek, dan vind ik een uitlaat vanaf 1996 en de vorm klopt, echter hetgeen ik krijg ziet er zo niet uit
zoek ik de uitlaat die klopt met de OEM part nr van volvo, kom ik op deze uit, maar hier staat ' vanaf bouwjaar 01/1999 en mijn volvo is van juli1998.
https://www.mister-auto.be/fl/katalysat ... _t=default
nu de vraag, is mister auto fout met hun partnummers? of is er aan mijn volvo gefoefeld waardoor er een jongere uitlaat onder zit?
als ik bij zo een katalisator kijk met zo een gebogen ingaande pijp, dan staat hier 'tot bouwjaar 12/1998"
https://www.mister-auto.be/fl/katalysat ... _t=default
er is dus zowieso iets fout, want ik heb een rechte kat nodig (NA 1999) terwijl mijn auto van 1998 is, en de uitlaten van 1998 niet passen op de mijne
ik heb dus een nieuwe kat gekregen, maar door het slechte weer niet kunnen monteren.
tot vandaag....
de kat past niet, de originele VS de nieuwe
als ik op mister auto zoek, dan vind ik een uitlaat vanaf 1996 en de vorm klopt, echter hetgeen ik krijg ziet er zo niet uit
zoek ik de uitlaat die klopt met de OEM part nr van volvo, kom ik op deze uit, maar hier staat ' vanaf bouwjaar 01/1999 en mijn volvo is van juli1998.
https://www.mister-auto.be/fl/katalysat ... _t=default
nu de vraag, is mister auto fout met hun partnummers? of is er aan mijn volvo gefoefeld waardoor er een jongere uitlaat onder zit?
als ik bij zo een katalisator kijk met zo een gebogen ingaande pijp, dan staat hier 'tot bouwjaar 12/1998"
https://www.mister-auto.be/fl/katalysat ... _t=default
er is dus zowieso iets fout, want ik heb een rechte kat nodig (NA 1999) terwijl mijn auto van 1998 is, en de uitlaten van 1998 niet passen op de mijne
- texaco
- Veteraan
- Berichten: 4923
- Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
- 11
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Nico
- Locatie: Gavere (B)
- Contacteer:
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
Euh das een flink verschil...
Bestel voor het plezier zulke dingen eens bij Autodoc. Goedkoper, verzendtijd evenlangs als Mister Auto en meestal wel iets juistere afbeeldingen/partnummer vergelijkingen.
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di 22 jan 2019, 08:57
- 5
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Waregem (B)
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
autodoc hetzelfde. EXACT dezelfde foto.
hier is de pre 99 en de na 99.
https://www.autodoc.be/auto-onderdelen/ ... B%5D=bosal
het enige is dat zij het bouwjaar niet vermelden, enkel het chassisnr.
maar als ik daar dan algemeen kijk, en de OEM reference (30862912) vergelijk:
https://www.autodoc.be/bm-catalysts/7923438
Tada, NA 1999. ik zou hier dus weer dezelfde fout maken en de verkeerde bestellen.
of hun foto is fout, of mijn auto is fout. maar in ieder geval komt hetzelfde terug. ik moet een NA 1999 kat bestellen voor een 98'er volvo V40.
ik krijg dus dezelfde verkeerde info, en autodoc komt duurder uit dan mister-auto: ik bekijk 2x de bosal katalisator:
bij misterauto kosten ze 112€ (pre 99) en 261€ (vanaf 99). autodoc dus 112€ en 271€. verzending 6,95€ bij misterauto en bij autodoc 9,95€ verzending + 26€ verwerkingskost voor grote onderdelen. hoezo goedkoper?
hier is de pre 99 en de na 99.
https://www.autodoc.be/auto-onderdelen/ ... B%5D=bosal
het enige is dat zij het bouwjaar niet vermelden, enkel het chassisnr.
maar als ik daar dan algemeen kijk, en de OEM reference (30862912) vergelijk:
https://www.autodoc.be/bm-catalysts/7923438
Tada, NA 1999. ik zou hier dus weer dezelfde fout maken en de verkeerde bestellen.
of hun foto is fout, of mijn auto is fout. maar in ieder geval komt hetzelfde terug. ik moet een NA 1999 kat bestellen voor een 98'er volvo V40.
ik krijg dus dezelfde verkeerde info, en autodoc komt duurder uit dan mister-auto: ik bekijk 2x de bosal katalisator:
bij misterauto kosten ze 112€ (pre 99) en 261€ (vanaf 99). autodoc dus 112€ en 271€. verzending 6,95€ bij misterauto en bij autodoc 9,95€ verzending + 26€ verwerkingskost voor grote onderdelen. hoezo goedkoper?
- texaco
- Veteraan
- Berichten: 4923
- Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
- 11
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Nico
- Locatie: Gavere (B)
- Contacteer:
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
Oh das vreemd, uit eigen ervaring ben ik meestal goedkoper uit bij Autodoc.
Maar dat terzijde blijft het wel een vreemd verhaal bij jouw wagen. Je zou dan idd moeten gaan denken dat er in het verleden foutieve (jongere) onderdelen gebruikt zijn idd.
Maar dat terzijde blijft het wel een vreemd verhaal bij jouw wagen. Je zou dan idd moeten gaan denken dat er in het verleden foutieve (jongere) onderdelen gebruikt zijn idd.
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di 22 jan 2019, 08:57
- 5
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Waregem (B)
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
de vraag blijft, is de rest origineel?
de uitlaten die ik nu vind, zijn bij autodoc voor een 1731cc, maar er zijn ook 1.8 motoren met een andere inhoud (1783cc) en daar is bijna niks uitwisselbaar (de ene een volvo blok en de andere mistubishi?).
En hoe herken ik welke motor ik heb zitten dan?
de uitlaten die ik nu vind, zijn bij autodoc voor een 1731cc, maar er zijn ook 1.8 motoren met een andere inhoud (1783cc) en daar is bijna niks uitwisselbaar (de ene een volvo blok en de andere mistubishi?).
En hoe herken ik welke motor ik heb zitten dan?
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 08 mei 2017, 19:17
- 7
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
Phase 1 of 2 en er tussenin is een ramp. De meeste onderdelenleveranciers hebben dit regelmatig fout. Ik hoop dat je je centen terug kan krijgen bij mrauto. Er staat een sloper in Enschede op het forum die misschien nog een goede uitlaat(lijn) voor je heeft die past? Anders een "gezocht" plaatsen?
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di 22 jan 2019, 08:57
- 5
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Waregem (B)
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
de ellende blijft maar duren.
er zit nu een nieuwe accu in, nieuwe luchtfilter, nieuwe lambda sonde, nieuwe catalysator, uitlaat tot vanachter was al vervangen door de vorige eigenaar. en nog steeds is de uitstoot niet goed.
terwijl die vorige maand met moeite 50km/h haalt, doet die nu maar een 25-30 meer eens die warm staat.
iemand die de oplossing zo weet? de garage is ook ten einde raad en in de buurt zit geen LPG specialist.
de garage heeft als oplossing gegeven om er geen geld meer in te steken en het ding te verkopen.
UPDATE: vandaag de auto gaan halen bij de garage en die draaide RAMPZALIG.
thuis gekomen, die beschermkap van de motor en....
bougie 1 los: geen verschil
bougie 4 los: geen verschil
bougie 2 los: motor uit.
1 bobine is dus kapot en werkt niet als die warm staat. zolang die koud staat, heeft die geen probleem.
heb de bobines van plaats gewisseld en dan blijven cilinder 1 en 4 wel werken en doen 2 en 3 niks.
nog maar eens onderdeeltjes besteld en een laatste poging ondernemen
er zit nu een nieuwe accu in, nieuwe luchtfilter, nieuwe lambda sonde, nieuwe catalysator, uitlaat tot vanachter was al vervangen door de vorige eigenaar. en nog steeds is de uitstoot niet goed.
terwijl die vorige maand met moeite 50km/h haalt, doet die nu maar een 25-30 meer eens die warm staat.
iemand die de oplossing zo weet? de garage is ook ten einde raad en in de buurt zit geen LPG specialist.
de garage heeft als oplossing gegeven om er geen geld meer in te steken en het ding te verkopen.
UPDATE: vandaag de auto gaan halen bij de garage en die draaide RAMPZALIG.
thuis gekomen, die beschermkap van de motor en....
bougie 1 los: geen verschil
bougie 4 los: geen verschil
bougie 2 los: motor uit.
1 bobine is dus kapot en werkt niet als die warm staat. zolang die koud staat, heeft die geen probleem.
heb de bobines van plaats gewisseld en dan blijven cilinder 1 en 4 wel werken en doen 2 en 3 niks.
nog maar eens onderdeeltjes besteld en een laatste poging ondernemen
- texaco
- Veteraan
- Berichten: 4923
- Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
- 11
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Nico
- Locatie: Gavere (B)
- Contacteer:
Re: Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
Een maat van mij gaat altijd naar Van Coillie met zijn LPG's, schijnt dat die mannen er wel wat van kennen.
Iets voorbij Deinze.
http://www.lpgvancoillie.be/
Maar ik zou idd eerst even je bobine-probleempje bekijken, en ook eens goed kijken naar de bekabeling ervan, die stekker worden nogal broos en kunnen flink gaan corroderen.
Iets voorbij Deinze.
http://www.lpgvancoillie.be/
Maar ik zou idd eerst even je bobine-probleempje bekijken, en ook eens goed kijken naar de bekabeling ervan, die stekker worden nogal broos en kunnen flink gaan corroderen.