MarcO schreef:Tja mijn turbo zit er ook bijna 3ton op. Normaal zouden ze iets van 260k mee moeten gaan geloof ik.
Maar fluiten is niet persee slecht lijkt me. Bij vol gas hoor je de turbo niet meer.
Ik bedoelde het ook niet als een slecht ding dat jouw turbo fluit en de mijne niet. Ik hou me er neutraal over. Ben tenslotte geen kenner.
Update: Het was inderdaad de olieretourleiding van de turbo naar het blok die lekte. Dealer heeft er nieuwe pakkingen tussen gezet. Ik kan dus zo mijn S40 weer ophalen! En er volgende week mee naar Berlijn!
Het zelfde als 2.0t en non turbo.
35Nm is goed hand vast.
Dus
Met de hand er in draaien tot je niet verder kunt. Met een steek/ring sleutel of ratel een setje nageven dat ie echt vast zit. Geen ellendige zware kracht op zetten dus.
Vida schreef:Reinig het oppervlak rond de olieaftapplug.
Verwijder de aftapplug en vang de eruit stromende olie op.
Vervang de O-ring op de aftapplug.
Monteer de olieaftapplug. Haal aan tot 20 Nm.
Ik heb nog een hele voorraad Castrol 5W30 hier. (had ik nog over nadat de olieboot V50 RIP was)
Op de site van Castrol en op die van Kroon geven ze allebei 5W30 aan. Hier wordt steeds gezegd 5W40. Is dit een groot verschil?