Alles over de Dieselpomp / brandstofpomp

Diesel specifiek gerelateerde onderwerpen; EGR, Gloeispiralen enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
maurice.
Engine off
Berichten: 13
Lid geworden op: do 03 jun 2010, 22:46
14
Locatie: Dilsen-Stokkem (B)

Alles over de Dieselpomp / brandstofpomp

Bericht door maurice. »

Weet iemand of het mogelijk is om een dieselpomp te laten reviseren en wat kost zoiets. Bij de garage begon men over 1000 euro voor een nieuwe pomp te praten en dit terwijl er iets lekt.
martijnv40
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:33
15

Re: Dieselpomp lekt

Bericht door martijnv40 »

ik weet dat je een dieselpomp kunt laten reviseren!
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1675
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
15
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: Dieselpomp lekt

Bericht door V3lv3T »

Vermoed dat die €1000 meer te maken heeft met het werk dat er in gaat zitten dan met de pomp zelf, kan me niet voorstellen dat een dieselpomp zo achterlijk duur is.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Dieselpomp lekt

Bericht door Wouter »

Diesel pompen zijn duur :

Voorbeeld 1
http://eshop.original-teile.de/index.ph ... am=8251087

Voorbeeld 2
http://eshop.original-teile.de/index.ph ... am=8251577

2e hands rond de 400 euro.

De vraag is waar het lekt en hoeft niet de hele pomp vervangen/gereviseerd te worden.

Image
jelanivw
Idle
Idle
Berichten: 31
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 10:52
13
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Nijmegen

Afslaan tijdens rijden

Bericht door jelanivw »

Beste Volvo vrienden,

Ik zit hier met een probleem met mijn v40 1.9d uit 2003.
Tijdens het rijden slaat de motor te pas en te onpas af.
Veelal bij een toerental boven de 2500 rpm.
Laten uitlezen bij de dealer, diagnose: brandstofdruk te laag.
Klep op de brandstofpomp laten vervangen maar dit was niet het probleem.
Iemand nog een idee? De oplossingen die ik hier lees werken helaas niet bij mij....
jelanivw
Idle
Idle
Berichten: 31
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 10:52
13
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Nijmegen

Re: Afslaan tijdens rijden

Bericht door jelanivw »

Het is verholpen!
De Volvo dealer heeft een mooie flater geslagen.
De stekker op de pomp was niet meer 100% dit hebben ze niet gezien tijdens de controle van de pomp.
Gelukkig heeft een andere garage dit wel gezien en ben ik nu weer het mannetje!

Alles bij elkaar 200 euro, met dank aan de hoge diagnose kosten van Volvo vos uit Zaltbommel!

Slotje....
erikjan
Engine off
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 04 mar 2012, 01:06
12
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 1998

solenoid op de brandstof pomp

Bericht door erikjan »

Mijn V40 loopt beroerd stationair (gebeurt wel vaker) dus eerst de egr afgesloten maar geen resultaat, vacuumleidingen vervangen mocht ook niet baten. De gloeibougies zitten er pas in, brandstoffilter vervangen maar blijft irritant stationair. Ik ben maar wat gaan proberen en wanneer ik de stekken van de slolenoid op de dieselpomp loshaal is het over, natuurlijk klinkt de motor voor geen meter. Ikzelf heb dus het idee dat die weleens de boosdoener zou kunnen zijn. Echter waar vind ik zo'n solenoid (= de vervroeger?).

Erik-Jan
michel9362
Idle
Idle
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 06 mar 2011, 03:39
13
Model: XC90
Bouwjaar: 2002
Locatie: Amstelveen

Re: solenoid op de brandstof pomp

Bericht door michel9362 »

bij de dealer, Heb er diverse vervangen toen ik daar werkte, Anders dieselspecialist of revisie bedrijven.
[color=#0000FF][size=200]V40 1.8 europa elegance 2002[/size][/color]
erikjan
Engine off
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 04 mar 2012, 01:06
12
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 1998

Re: solenoid op de brandstof pomp

Bericht door erikjan »

Ik denk zomaar dat het een v40 met een boschpomp is of anders commonrail
erikjan
Engine off
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 04 mar 2012, 01:06
12
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 1998

Re: solenoid op de brandstof pomp

Bericht door erikjan »

Zo gelukt. Hier in Hoorn is een grote autosloperij waar je "gewoon" kan rondstruinen (ze kennen me inmiddels), uiteindelijk uit een renault megane het bewuste onderdeel gehaald. Niet helemaal hetzelfde nr maar ach dit kost een tientje en in het ergste geval werkt het niet toch? Nou het werkt prima, meer vermogen in lage toeren en verder ook. Teven direct de carterontluchting gedaan (was erg nodig bleek). direct alle buizen maar losgehaald en schoongemaakt. Olie direct maar gedaan, en aangezien ik toch op de sloop was maar direct een ander dashboard meegenomen. Nu alleen de buitentemp. sensor nog. En heel belangrijk een armsteun maar die zijn bijna niet uit sloopauto's te halen.

ej
Gebruikersavatar
V40 Prestige
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: za 22 aug 2009, 20:11
15
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Haarlem

Re: Alles over de Dieselpomp / brandstofpomp

Bericht door V40 Prestige »

Even een oud topic opgedoken, maar ik zou graag willen weten waar ik de dieselpomp vind.....
En of ik kan niet zoeken, of het staat niet op het forum, maar een plaatje van zo'n pomp is opzich ook handig met zoeken :tumbup

Alvast bedankt.
Volvo V40 1.9D 102pk Europa Prestige Navigator Sports Line - 8 januari 2004 - 346 Black Saphire - Leder 7970 - Cyborg
Volvo S40 2.0T 163pk Prestige Line - 28 september 2000 - 345 Peacock Green/Blue Metallic - Visby 7391 - Woodline


** WEBDAGBOEK **
Teake
Engine off
Berichten: 20
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 17:56
9
Model: S40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 1999
Locatie: Dokkum

Re: Alles over de Dieselpomp / brandstofpomp

Bericht door Teake »

dit is een diesel pomp bij de oudere generatie diesel's.
en zogenaamde rotor pomp

zit op de voorkant van de motor, tussen blok en radiateur
Afbeelding

bij de nieuwe generatie diesel's met Commonrail wordt een hoge druk pomp gebruikt, deze zit bijna altijd aande voorkant van de motor en is in vergelijking met de oude dieselpomp aardig klein

Afbeelding
Plaats reactie