Diesel motor swap geswapt motorswap uitwisselen vervangen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: D Motor geswapt...start niet. HELP!
als je koppakking kapot is zit er én olie in de koelvloeistof en rookt je auto flink (witte) pluimen van de verbrandende koelvloeistof. Wel is het zo dat onze auto's erg K*t zijn met ontluchten. Dit duurt erg lang en gaat niet altijd makkelijk. Ik zou je aanraaden de koelvloeistof bij te vullen, aantal km. rijden, bijvullen, aantal km rijden and going. Je zult zien dat het vloeistofniveau zich zal stabiliseren....
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9687
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: D Motor geswapt...start niet. HELP!
Kan het niet zo zijn, dat het blok is weg gelegd zonder vloeistof en nu je deze gevuld hebt en gaat rijden, er het een en ander nog rondgepompt moet worden en hierdoor het niveau is gedaald?
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5552
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 15
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: D Motor geswapt...start niet. HELP!
Neus omhoogkrikken of op een helling zetten tijdens ontluchten helpt.
Doet de kachel het? Daar blijft ook graag lucht in zitten.
Succes
Doet de kachel het? Daar blijft ook graag lucht in zitten.
Succes
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
- Mr-officer
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30
- 15
- Roepnaam: Vé
Re: D Motor geswapt...start niet. HELP!
Ik heb er nu ongeveer 7 liter in zitten. Dit heb ik in 2x gevuld, nadat ik een stuk gereden had.
Ik weet inderdaad dat de auto flink rookt als het de koppakking is, maar ik vraag mij af waar de koelvloeistof anders blijft...het lijkt of ik kan blijven vullen...
Ik ga straks weer een stuk rijden, neem een voorraad koelvloeistof mee, voor het geval dat.
Maar ik dacht zelf ook aan lucht, aangezien mijn verwarming op de warmste stand de ene keer warm aanvoelt en de andere keer koud...oftewel...lucht in de slangen.
Ik hoop dat het uiteindelijk mee zal vallen.
Bednkt voor de tips tot zo ver! IK WIL RIJDENNNN!!!!
Cheers, Vé
Ik weet inderdaad dat de auto flink rookt als het de koppakking is, maar ik vraag mij af waar de koelvloeistof anders blijft...het lijkt of ik kan blijven vullen...
Ik ga straks weer een stuk rijden, neem een voorraad koelvloeistof mee, voor het geval dat.
Maar ik dacht zelf ook aan lucht, aangezien mijn verwarming op de warmste stand de ene keer warm aanvoelt en de andere keer koud...oftewel...lucht in de slangen.
Ik hoop dat het uiteindelijk mee zal vallen.
Bednkt voor de tips tot zo ver! IK WIL RIJDENNNN!!!!
Cheers, Vé
- Mr-officer
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30
- 15
- Roepnaam: Vé
Re: D Motor geswapt...start niet. HELP!
GOED NIEUWS!!!!!
VOLVO IS GEMAAKT! VERZEKERD! NIEUWE APK ZIT EROP!
Dus...3x raden hoever het is...
Ik ben er vandaag mee voor het eerst gaan werken. Echt perfect!
Het was gelukkig geen koppakking. Ik heb een lekkage ontdekt, dat alleen druppelde als het blok onder druk stond (tijdens rijden e.d.)
De lekkage bevond zich op de koelvloeistofverdeler direct op het blok (zwart kunststof kap, met 4 slangen erop en een rubberen pakking tussen het blok en kap. Rubber was kapot. Nu heb ik mijn oude gebruikt. Deze schoongemaakt en extra vloeibare pakking (kit) erop gesmeerd. Tiptop gemaakt dus! Lekkage verholpen!!!
Volvo heeft een nieuwe uitlaat gekregen en is bling-bling gewassen. Foto's volgen later. Ik kom net uit de nachtdienst en ga strx slapen.
Van de volgende dingen heb ik foto's gemaakt tijdens de werkzaamheden:
-blok swappen (niet veel, maar wel veel info en tips)
-koelvloeitof lekkage (komt veel voor, heb mooie foto's en genoeg info erover)
-immobilizer/startonderbreker omzeilen en eigen codeblok gebruiken (mooie foto's en zeer bruikbare info)
Ik wil hier ZEKER een how-to van maken, maar ik kan niet beloven dat het op korte termijn gebeurt. Dit i.v.m. de situatie met mijn moeder en 30 december sleuteloverdracht neiuwe woning inclusief klussen ervan. Ik ga mijn best doen om er mooie reportages van te maken.
Al met al een hoop bloed, zweet en tranen, maar wel een geweldige ervaring en een fantastisch resultaat!
I'M OFICIAL VOLVONISED !!!
Mensen die graag hun hulp aanboden om me te helpen...echt superbedankt hiervoor! Ik heb er echt wat aan gehad. Met name op de momenten dat ik het even niet meer zag zitten en toch dacht...ik kan via het forum gebruik maken van het hulpaanbod. Dit maakte me weer rustig en gaf me de kracht om door te zetten Klinkt allemaal depri, maar het was me wel een werk zeg...pffff...
Jongens jongens...wat een topforum!
Cheers, een blije officer
VOLVO IS GEMAAKT! VERZEKERD! NIEUWE APK ZIT EROP!
Dus...3x raden hoever het is...
Ik ben er vandaag mee voor het eerst gaan werken. Echt perfect!
Het was gelukkig geen koppakking. Ik heb een lekkage ontdekt, dat alleen druppelde als het blok onder druk stond (tijdens rijden e.d.)
De lekkage bevond zich op de koelvloeistofverdeler direct op het blok (zwart kunststof kap, met 4 slangen erop en een rubberen pakking tussen het blok en kap. Rubber was kapot. Nu heb ik mijn oude gebruikt. Deze schoongemaakt en extra vloeibare pakking (kit) erop gesmeerd. Tiptop gemaakt dus! Lekkage verholpen!!!
Volvo heeft een nieuwe uitlaat gekregen en is bling-bling gewassen. Foto's volgen later. Ik kom net uit de nachtdienst en ga strx slapen.
Van de volgende dingen heb ik foto's gemaakt tijdens de werkzaamheden:
-blok swappen (niet veel, maar wel veel info en tips)
-koelvloeitof lekkage (komt veel voor, heb mooie foto's en genoeg info erover)
-immobilizer/startonderbreker omzeilen en eigen codeblok gebruiken (mooie foto's en zeer bruikbare info)
Ik wil hier ZEKER een how-to van maken, maar ik kan niet beloven dat het op korte termijn gebeurt. Dit i.v.m. de situatie met mijn moeder en 30 december sleuteloverdracht neiuwe woning inclusief klussen ervan. Ik ga mijn best doen om er mooie reportages van te maken.
Al met al een hoop bloed, zweet en tranen, maar wel een geweldige ervaring en een fantastisch resultaat!
I'M OFICIAL VOLVONISED !!!
Mensen die graag hun hulp aanboden om me te helpen...echt superbedankt hiervoor! Ik heb er echt wat aan gehad. Met name op de momenten dat ik het even niet meer zag zitten en toch dacht...ik kan via het forum gebruik maken van het hulpaanbod. Dit maakte me weer rustig en gaf me de kracht om door te zetten Klinkt allemaal depri, maar het was me wel een werk zeg...pffff...
Jongens jongens...wat een topforum!
Cheers, een blije officer
- Mr-officer
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30
- 15
- Roepnaam: Vé
Re: D Motor geswapt...start niet. HELP!
Hey Beire,Beire schreef:Gewoon uit interesse: Is er al ergens een "how to" te vinden?
Mijn motortje loopt fantastisch! Ik heb nog geen tijd gehad voor een "how to". Heb met mijn meisje een huis gekocht en ben nu elke dag flink aan het klussen.
Ik heb wel foto's en weet nog redelijk hoe en wat...
Mocht je info nodig hebben, wil ik dit wel graag met je delen hoor.
Cheers, Vé
-
- Engine off
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 18:40
- 14
Re: D Motor geswapt...start niet. HELP!
Alvast dank,
Nee, voorlopig geen hulp nodig. Ik wilde gewoon ns weten hoe het met de immobilizertoestand gegaan is. Ik hoop nog lang plezier van de V40 te hebben en het is dan altijd handig te weten welke opties er zijn als de krachtbron het definitief opgeeft. Staan nu +- 285.000Km's op en wie weet hoeveel hij er nog bij doet.
Nee, voorlopig geen hulp nodig. Ik wilde gewoon ns weten hoe het met de immobilizertoestand gegaan is. Ik hoop nog lang plezier van de V40 te hebben en het is dan altijd handig te weten welke opties er zijn als de krachtbron het definitief opgeeft. Staan nu +- 285.000Km's op en wie weet hoeveel hij er nog bij doet.
- Mr-officer
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30
- 15
- Roepnaam: Vé
Re: D Motor geswapt...start niet. HELP!
No prob!
De immobilizer werkt alleen als je 'm nieuw koopt en laat programmeren. Een gerbuikte zal je nooit kunnen gerprogrammeren op een andere computer.
Ik heb de oude laten zitten en de draadjes van mijn oude immobilizer gesoldeerd op de immobilizer van het overgezette motorblok. Werkt prima!!
De dealer kon me niet helpen. Dit was een eigen idee, endat maakt 't nog leuker!!
Als je een keer op een meeting bent, laat ik je even zien hoe het bij mij zit.
Cheers, Vé
De immobilizer werkt alleen als je 'm nieuw koopt en laat programmeren. Een gerbuikte zal je nooit kunnen gerprogrammeren op een andere computer.
Ik heb de oude laten zitten en de draadjes van mijn oude immobilizer gesoldeerd op de immobilizer van het overgezette motorblok. Werkt prima!!
De dealer kon me niet helpen. Dit was een eigen idee, endat maakt 't nog leuker!!
Als je een keer op een meeting bent, laat ik je even zien hoe het bij mij zit.
Cheers, Vé
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9432
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Uitbouwen motor
Water leidingen loshalen.
Diesel leiding loshalen.
Electronica loskoppelen.
Notorsteunen onder verwijderen en van de bak.
Bak er af trekken.
Kraan plaatsen en bevestigen aan motor.
Motorsteun loshalen en je trekt je blok dr uit.
bak overzetten op ander blok (plus de rest van de meuk) (verstandig is om gelijk de koppelingsplaten mee te nemen
riemen vervangen is ook altijd slim, en aangezien dat ding toch naast de auto staat.
Zooitje terug plaatsen.
Diesel leidingen ontluchten, starten en water ontluchten even als de vloeistof naar de bak toe.
Diesel leiding loshalen.
Electronica loskoppelen.
Notorsteunen onder verwijderen en van de bak.
Bak er af trekken.
Kraan plaatsen en bevestigen aan motor.
Motorsteun loshalen en je trekt je blok dr uit.
bak overzetten op ander blok (plus de rest van de meuk) (verstandig is om gelijk de koppelingsplaten mee te nemen
riemen vervangen is ook altijd slim, en aangezien dat ding toch naast de auto staat.
Zooitje terug plaatsen.
Diesel leidingen ontluchten, starten en water ontluchten even als de vloeistof naar de bak toe.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.