Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
(De)monteren (dikkere) downpipe
Ik weet niet of er extra ruimte is bij een originele downpipe, maar ben er inmiddels achter dat de bouten aan de voor- en achterzijde vd aansluiting turbo-downpipe nogal op 'n lastige plek zitten.
Voor iedereen die de turbo/downpipe er wel 's af/op heeft gezet, wat voor sleutel gebruik je daarvoor? De voorste bout is met een ratel dus niet echt fatsoenlijk te bereiken (vanaf boven althans).
Ik heb nu 'n startsleutel gekocht (11+13mm):
Lijkt me handig. Nog niet geprobeerd of er genoeg ruimte zit tussen bout en pijp, want ze zitten er behoorlijk krap tegenaan.
Voor iedereen die de turbo/downpipe er wel 's af/op heeft gezet, wat voor sleutel gebruik je daarvoor? De voorste bout is met een ratel dus niet echt fatsoenlijk te bereiken (vanaf boven althans).
Ik heb nu 'n startsleutel gekocht (11+13mm):
Lijkt me handig. Nog niet geprobeerd of er genoeg ruimte zit tussen bout en pijp, want ze zitten er behoorlijk krap tegenaan.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: (De)monteren (dikkere) downpipe
klein rateltje ?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Dat was de beste optie maar dat werkte niet. Zal die startersleutel s eerst proberen. Vermoed dat n garage t daarmee ook zou doen. De moeren zitten om deels verborgen dus op n normale manier kun je er dus niet goed bij komen.
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Flexibel verlengstuk ;-)
[ Geplaatst met iPhone ]
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Ja, zou kunnen. Heb ik 't eigenlijk nog niet mee geprobeerd. Punt is wel dat de rand van de dop/sleutel maar heel smal mag zijn, omdat er heel weinig ruimte zit (max 2 mm). Dus als m'n dop iets te dikke rand heeft dan wordt het al lastig. Zal die ook 's proberen tegelijk met de startersleutel.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Anders gewoon steeksleutel.. Alleen is het wel even etteren ..
[ Geplaatst met iPhone ]
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Gewone sleutel kan niet. Daar is geen ruimte voor.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
haakse steek sleutel..sdirkx schreef:Gewone sleutel kan niet. Daar is geen ruimte voor.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Zoals deze bedoel je?
Die zou ik dan ook moeten aanschaffen. En als de ringsleutel past, kun je daar meer kracht meer zetten (op 6 punten vd moer ipv 2 punten). Maar zou ook 'n mogelijkheid zijn ja. Thanks voor de tip.
Die zou ik dan ook moeten aanschaffen. En als de ringsleutel past, kun je daar meer kracht meer zetten (op 6 punten vd moer ipv 2 punten). Maar zou ook 'n mogelijkheid zijn ja. Thanks voor de tip.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
- 13
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2012
- Locatie: Alkmaar
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Crowfoot misschien handig? Kraaienpootje.....
Juist ja..... Google maar even
Juist ja..... Google maar even
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
http://www.toolspot.nl/contents/nl/d522 ... _3114.html
Of zoiets,, er is zoveel gereedschap verkrijgbaar..
Maar waarom moet je downpijp er eigenlijk vanaf ?
[ Geplaatst met iPhone ]
Of zoiets,, er is zoveel gereedschap verkrijgbaar..
Maar waarom moet je downpijp er eigenlijk vanaf ?
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Hoeft er niet af. Om de moeren aan te draaien.
Startersleutel werkte redelijk, maar ruimte is nog steeds wat krap en kracht zetten is lastig.
Dop met flex-stuk geprobeerd. 1/4" past (hoewel een normale dop eigenlijk niet echt lekker past tussen de moer en de downpipe, omdat er een weinig ruimte tussen zit), maar is niet sterk genoeg. 1/2" is weer veel te dik.
Een kraaiepoot is waarschijnlijk de beste optie, maar die krengen zijn duur! Fatsoenlijk (duits) merk in 3/8" wil ik dan. Kom je al snel op 4 of 5 tientjes voor 1 maat kraaiepoot!
Hazet is m'n 1e keus, die heeft helaas alleen 13mm in 1/4" (3/8" begint bij 16mm). Facom in 3/8" begint bij 15mm. Stahwille 3/8" begint ook bij 16mm.
1/4" is niet sterk genoeg voor geroeste moeren en daarbij is de ratel veel te klein. 3/8" met een adapter naar 1/2" ratel is dan veel beter. Hmmm.. tsja.
Startersleutel werkte redelijk, maar ruimte is nog steeds wat krap en kracht zetten is lastig.
Dop met flex-stuk geprobeerd. 1/4" past (hoewel een normale dop eigenlijk niet echt lekker past tussen de moer en de downpipe, omdat er een weinig ruimte tussen zit), maar is niet sterk genoeg. 1/2" is weer veel te dik.
Een kraaiepoot is waarschijnlijk de beste optie, maar die krengen zijn duur! Fatsoenlijk (duits) merk in 3/8" wil ik dan. Kom je al snel op 4 of 5 tientjes voor 1 maat kraaiepoot!
Hazet is m'n 1e keus, die heeft helaas alleen 13mm in 1/4" (3/8" begint bij 16mm). Facom in 3/8" begint bij 15mm. Stahwille 3/8" begint ook bij 16mm.
1/4" is niet sterk genoeg voor geroeste moeren en daarbij is de ratel veel te klein. 3/8" met een adapter naar 1/2" ratel is dan veel beter. Hmmm.. tsja.
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Heb nu deze besteld. Wat lomper ontwerp en minder hoeken:
http://www.bgstechnic.com/products/deta ... ?locale=en
Als dat niet werkt toch maar n Stahwille die er wel blijkt te zijn in 3/8" 13mm maar dan wel stukken duurder is.
http://www.bgstechnic.com/products/deta ... ?locale=en
Als dat niet werkt toch maar n Stahwille die er wel blijkt te zijn in 3/8" 13mm maar dan wel stukken duurder is.
-
- Idle
- Berichten: 29
- Lid geworden op: wo 23 feb 2011, 22:00
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Boxtel
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Ik heb een paar weken geleden een douwnpipe van 3" en een cat van 100 celsdirkx schreef:Heb nu deze besteld. Wat lomper ontwerp en minder hoeken:
http://www.bgstechnic.com/products/deta ... ?locale=en
eronder gezet.
Midden demper is eronder uit, originele achter demper zit er nog onder.
Wel iets meer geluid met douwnpipe 3" binnen en achter ook.
Vind mijn vrouw weer niet leuk
Ook is er een k&n apollo filter eerder gemonteerd.
Voorheen geen storing gehad ,toen er de originele douwnpipe met cat eronder zat.
De storing komt pas in de 4 versnelling, houd in dan storing.
Ik ben bij ET geweest , en het probleem ligt bij de douwnpipe.
Ze noemen het overkill.
De ECU krijgt steeds een foutmelding en de DSA ook.
Na het opnieuw starten gaat de DSA uit.
De motor manis ment gaat na 40 km uit.
Ik heb DTCT gebeld en hij zegt voor een remap kost 600€
of een boost controller monteren?
kost minder maar werkt dat
Jammer weer een geld pot weggooit.
Dus misschien als het niet op te lossen is verkoop douwnpipe 3"met race CAT 100 cel
Wie Weet Raad.
Mvgr Christ2305
-
- Idle
- Berichten: 29
- Lid geworden op: wo 23 feb 2011, 22:00
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Boxtel
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Woensdag naar Martin DTC.
kijken of het probleem opgelost kan worden
Ondertussen minder storing gekregen.
is het zo dat de ecu opnieuw moet in leren?
Ik hou je op de hoogte.
mvgr Christ2305.
kijken of het probleem opgelost kan worden
Ondertussen minder storing gekregen.
is het zo dat de ecu opnieuw moet in leren?
Ik hou je op de hoogte.
mvgr Christ2305.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
grote downpipe op een standaard catback is een beetje geld weg gooien..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Na een dikke downpipe heb je eigenlijk ook n remap nodig. Blijft storing dan is deze er ook uit te programmeren. Beter nog is catback met grotere diameter en betere flow maar kost jnderdaad nog meer. Heb zelf ook oa deze upgrades en dan wordt ie wel serieus sneller van :p
-
- Idle
- Berichten: 29
- Lid geworden op: wo 23 feb 2011, 22:00
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Boxtel
Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
Hoi , hier een update.sdirkx schreef:Na een dikke downpipe heb je eigenlijk ook n remap nodig. Blijft storing dan is deze er ook uit te programmeren. Beter nog is catback met grotere diameter en betere flow maar kost jnderdaad nog meer. Heb zelf ook oa deze upgrades en dan wordt ie wel serieus sneller van :p
Gisteren bij Martin geweest.DTC tunnig
Even gesproken wat er aan de t4 veranderd, uitte raat met koffie.
Ook het probleem over, over boost.
Om het verhaal korter te houden, 4 keer storing gehad bij het ecu , maar Martin gaf de hoop niet op.
Elke keer weer aan het solderen tot het opgelost was.
Toen de rollen bank op, het koppel en pk,s kon de t4 het niet halen
Martin heeft toch weer de ecu eruit gehaald, en weer geprogrammeerd.
Het koppel was beter , alleen was het maar 205 pk
Toen hebben we bougies , en de wastgate aan gepasten ook weer de ecu.
Het koppel werd 400 nm en de pk 222 , is dus iets meer.
Het probleem ligt bij de lucht filter k&n apollo krijgt storing bij de maf sensor.
Bij de 222 pk kon hij het niet vast houden , en zakte snel omlaag.
Dus Martin rade mij aan om de originele terug te plaatsen.
Dan zou hij rond de 230 pk moet liggen.
Een ding moet toch even kwijt.
Wat Martin betreft, hij komt zijn afspraken wel na .
En hij heeft er vele uurtjes aan gewerkt tot het opgelost was.
Matin ik vind het TOP.
Toch nog een langer verhaal , dan beloofd.
mvgr Christ2305
-
- Engine off
- Berichten: 22
- Lid geworden op: do 17 apr 2014, 16:17
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Oostwold
Ferrita uitlaat van v naar s?
Hey mensen,
Ik heb na een jaartje in de v gereden te hebben toch besloten om te gaan kijken naar een s.
En toen kwam de volgende vraag omhoog....
Als in de titel: Is deze Ferrita zo 1 op 1 over te zetten op een s40?
Of alleen bepaalde delen? Of niks?
Oja en zit er verschil in bouwjaar kwa pasvorm?
Groetjes, Oskar
Ik heb na een jaartje in de v gereden te hebben toch besloten om te gaan kijken naar een s.
En toen kwam de volgende vraag omhoog....
Als in de titel: Is deze Ferrita zo 1 op 1 over te zetten op een s40?
Of alleen bepaalde delen? Of niks?
Oja en zit er verschil in bouwjaar kwa pasvorm?
Groetjes, Oskar
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 11
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Ferrita uitlaat van v naar s?
V en S zit geen verschil in qua onderstel, uitlaat, etc etc, alleen de achterklep en achterlichten zeg maar.
Audi S7 4.0TFSI V8