Alle vragen mbt chippen van NIET turbo motoren (1.8, 2.0 enz
- Spasm
- Engine off
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 14:12
- 15
- Locatie: Langenboom
Re: '96 v40 chiptunen, wel of niet doen?
hm,. ok.
Afgezien van de wat mindere pk's wat je er voor krijgd,
rendabel of niet?
Afgezien van de wat mindere pk's wat je er voor krijgd,
rendabel of niet?
Is het een vogel, is het een vliegtuig, nee dat is het niet.
Het is mega V40 die je op de snelweg ziet!
http://i989.photobucket.com/albums/af14 ... et/v40.jpg
Het is mega V40 die je op de snelweg ziet!
http://i989.photobucket.com/albums/af14 ... et/v40.jpg
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: '96 v40 chiptunen, wel of niet doen?
Het zal geen slechte invloed op je auto hebben als je dat bedoeld.
MITS je hem zorgvuldig warmrijd natuurlijk.
Maar of je €400-€500 over hebt voor 10pk moet je zelf beslissen...
MITS je hem zorgvuldig warmrijd natuurlijk.
Maar of je €400-€500 over hebt voor 10pk moet je zelf beslissen...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
- Spasm
- Engine off
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 14:12
- 15
- Locatie: Langenboom
Re: '96 v40 chiptunen, wel of niet doen?
Ik zal eens gaan informeren bij een lokaal tuning bedrijf,
en dan de overweging maken om het wel of niet te doen.
lavast bedankt voor de reacties. mvg,
en dan de overweging maken om het wel of niet te doen.
lavast bedankt voor de reacties. mvg,
Is het een vogel, is het een vliegtuig, nee dat is het niet.
Het is mega V40 die je op de snelweg ziet!
http://i989.photobucket.com/albums/af14 ... et/v40.jpg
Het is mega V40 die je op de snelweg ziet!
http://i989.photobucket.com/albums/af14 ... et/v40.jpg
Re: Wel of geen nut +10PK en +15Nm
'n golf sdi... 'n turbodieselmotor dus, kan je moeilijk vergelijken met 'n 1.8'je he...V3lv3T schreef:Die 10pk kun je ook wel bet een piggyback eruit krijgen.
Kijk eventjes op eBay, heb ej van die dingen voor €20 ofzo, ksot geen drol en heel makkelijk zelf te installeren.
Lijkt mij geen optie voor langdurig gebruik omdat het toch met valse info tewerk gaat, maar dan kun je wel kijken of je verschil voelt (jah die dingen van €20 werken echt, heb t al eens gezien bij een golf sdi)
Weekje ofzo mee rondrijden en dan er weer tussenuit halen, weet je gelijk of je verschil voelt, en ben je geen €400 kwijt :)
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Wel of geen nut +10PK en +15Nm
een SDI heeft geen turbo... das een TDI...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9687
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Wel of geen nut +10PK en +15Nm
Ik denk dat je eerst je wagen op een rollerbank moet hebben gemeten samen met de A/F en dan pas laat chippen. Deze meting zou ik dan wel op een andere rollerbank doen als bij de tuner.
De waardes die ze opgegeven moet je misschien ook met een korreltje zout nemen, want je weet niet hoe de motor van fabriek af is ingesteld. Plus zou het ook misschien uitmaken op welk octaangehalte benzine je de wagen laat afstellen.
De waardes die ze opgegeven moet je misschien ook met een korreltje zout nemen, want je weet niet hoe de motor van fabriek af is ingesteld. Plus zou het ook misschien uitmaken op welk octaangehalte benzine je de wagen laat afstellen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
is er verder al wat aan de auto veranderd?
want met een kat vervanger en een k&n inleg filter valt ook nog wel een beetje resultaat te behalen maar dat houd ook wel op met 10 pk denk ik
want met een kat vervanger en een k&n inleg filter valt ook nog wel een beetje resultaat te behalen maar dat houd ook wel op met 10 pk denk ik
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
Je zou eigenlijk een sportuitlaat incl. sportkat, met de custom filterbehuizing van R.O.B. en een chiptune samen moeten doen.
Dan red je de 20-25pk extra wel denk ik, mits je motor verder 100% in orde is.
Dan red je de 20-25pk extra wel denk ik, mits je motor verder 100% in orde is.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5552
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 15
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
Is veel, en daarbij is het een ander blok.
Ph1 heeft 140pk, ph2 heeft 136 :)
Ph1 heeft 140pk, ph2 heeft 136 :)
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5552
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 15
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
In mijn boekje staat dat de B4204S 100kW(136pk) bij 6100 t/min,
183Nm bij 4500 t/min doet
183Nm bij 4500 t/min doet
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
Dat is raar, bij mij ook hetzelfdecorhog schreef:In mijn boekje staat dat de B4204S 100kW(136pk) bij 6100 t/min,
183Nm bij 4500 t/min doet
maar heb wel ergens gelezen dat PhaseI wel 140pk motor had
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
Vreemd, op carbase staat dat de modellen na '99 136 hebben en daarvoor 140...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5552
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 15
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
Boekje behandelt de '96 en '97 modellen
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
Yupz, daarom vind ik het vreemd want carbase is normaal gezien behoorlijk nauwkeurig in de gegevens.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9687
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
Het vermogen van de 2.0 van verschillende jaren, gewoon even in de brochures kijken op de volvo site
Back on topic
Die winst is volgens mij wat positief en ik ben benieuwd wat het werkelijk wel opleverd. Misschien zal het ook wel een opgegeven waarde zijn bij euro 98 ipv 95.
Back on topic
Die winst is volgens mij wat positief en ik ben benieuwd wat het werkelijk wel opleverd. Misschien zal het ook wel een opgegeven waarde zijn bij euro 98 ipv 95.
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: '96 2 liter 140pk op lpg v40 chiptunen, wel of niet doen?
Ik heb een 1.8 meeste tuners beginnen er niet eens aan met LPG
Winst wat er te behalen zou zijn is miniem 10PK en +15Nm
Zie mijn eerdere topic http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=46&t=239
Daarbij heb je pas echt winst van die pk's als je ook die toeren maak, of je dus slim doet die pk's te willen halen met 4500 toeren..
Je heb dezelfde winst al met het aanpassen van je uitlaat, dat kan als je handig ben en kan lassen al voor noppes... middendemper verwijderen..
Maar ik heb geen zin in een bak herrie onder me auto vandaan te hebben..
Ik vind het pas interessant worden als je extra pk's heb en ze die in de lage toerentallen weten plaatsen.
Dat is namelijk het zwakke punt naar mijn mening..
Winst wat er te behalen zou zijn is miniem 10PK en +15Nm
Zie mijn eerdere topic http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=46&t=239
Daarbij heb je pas echt winst van die pk's als je ook die toeren maak, of je dus slim doet die pk's te willen halen met 4500 toeren..
Je heb dezelfde winst al met het aanpassen van je uitlaat, dat kan als je handig ben en kan lassen al voor noppes... middendemper verwijderen..
Maar ik heb geen zin in een bak herrie onder me auto vandaan te hebben..
Ik vind het pas interessant worden als je extra pk's heb en ze die in de lage toerentallen weten plaatsen.
Dat is namelijk het zwakke punt naar mijn mening..
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Wel of geen nut +10PK en +15Nm
http://www.chargertech.nl/ anders ff in contact met die mensen stellen. Kunne je zeker meer info geven.
Denk eigk dat je beter af bent met hardware dan software
kop laten vlakken (weet niet of dat kan met die blokken??) mits een verstevigde pakking en bouten heb je dan meer compressie en dus meer power... Als je blok dat aankan. Heb je wel een specialist voor nodig.
Eender hoe wat of wie het doet , tuning kost geld.
Een zwaardere versie kopen is goedkoper in the long run.
Tenzij je alles zelf kan doen natuurlijk.
de beste upgrade voor jou motor : spaghetti uitlaatspruitstuk kan voor een serieuze vermogenswinst zorgen.
Vind het vreemd dat niemand een spaghetti aangehaald heeft of zijn die zo zeldzaam voor Volvo's
Daar zal je het meeste winst uit halen denk ik en dus het meeste waar voor je geld krijgen.
tot 30% meer vermogen , dus zoiezo meer dan de 10 beloofde via remap.
Geeft ook niet meer herrie dan het origineel maar goedkoop zijn zulke stukken niet natuurlijk.
Combinatie van de in/uitlaat + remap lijkt me de meest interessante optie .
Als je 2000€ teveel heb kan je der nog een compressor op (laten) flansen voor je aan chippen begint.
Denk eigk dat je beter af bent met hardware dan software
kop laten vlakken (weet niet of dat kan met die blokken??) mits een verstevigde pakking en bouten heb je dan meer compressie en dus meer power... Als je blok dat aankan. Heb je wel een specialist voor nodig.
Eender hoe wat of wie het doet , tuning kost geld.
Een zwaardere versie kopen is goedkoper in the long run.
Tenzij je alles zelf kan doen natuurlijk.
de beste upgrade voor jou motor : spaghetti uitlaatspruitstuk kan voor een serieuze vermogenswinst zorgen.
Vind het vreemd dat niemand een spaghetti aangehaald heeft of zijn die zo zeldzaam voor Volvo's
Daar zal je het meeste winst uit halen denk ik en dus het meeste waar voor je geld krijgen.
tot 30% meer vermogen , dus zoiezo meer dan de 10 beloofde via remap.
Geeft ook niet meer herrie dan het origineel maar goedkoop zijn zulke stukken niet natuurlijk.
Combinatie van de in/uitlaat + remap lijkt me de meest interessante optie .
Als je 2000€ teveel heb kan je der nog een compressor op (laten) flansen voor je aan chippen begint.
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9687
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Wel of geen nut +10PK en +15Nm
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Wel of geen nut +10PK en +15Nm
Idd.. de afstand lijkt vrijwel gelijk bij de eerste. De 2e ziet er mij persoonlijk "wel vatbaar voor verbetering" uit.
Dank u Rob voor de toelichting
Oké geen spaghetti dus dikke charger steken dan maar?
Dank u Rob voor de toelichting
Oké geen spaghetti dus dikke charger steken dan maar?