Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz
-
- 1st Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 20:43
- 13
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Tjalleberd
Re: downpipe ophangen?? iemand een idee.
had toch een rubbertje mee genomen. net even er onder geprutst past ook nog. weet alleen niet welke maat hij me mee gaf :(
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: downpipe ophangen?? iemand een idee.
Kijk voor de GDI motor!! Weer iets te weten gekomen!
Verder ben ik geen voorstander van de rubbers bij de dealer, deze zijn net iets te licht.... Ik heb ze ook allemaal vervangen maar moet enkele nu voorzien van wat extra hulp dmv een kabelbinder.
Beter wat stevigere zoeken.
Verder ben ik geen voorstander van de rubbers bij de dealer, deze zijn net iets te licht.... Ik heb ze ook allemaal vervangen maar moet enkele nu voorzien van wat extra hulp dmv een kabelbinder.
Beter wat stevigere zoeken.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: downpipe ophangen?? iemand een idee.
Ik weet niet wat voor uitlaat je heb ( heb je wdb niet helemaal gelezen )DirkT4 schreef:Kijk voor de GDI motor!! Weer iets te weten gekomen!
Verder ben ik geen voorstander van de rubbers bij de dealer, deze zijn net iets te licht.... Ik heb ze ook allemaal vervangen maar moet enkele nu voorzien van wat extra hulp dmv een kabelbinder.
Beter wat stevigere zoeken.
Maar met mijn standaard Volvo uitlaat heb ik nergens last, de uitlaat zit er goed stevig onder..
Mits dit euvel pas na een half jaar komt ofzo. ( zitten er denk 2 maand onder nu )
Gr Alexx
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed
Simons gebruikte materialen (vertaald uit Zweeds):
KWALITEIT ALU - Gealuminiseerd
SIMONS ® ALU Quality sportuitlaat gemaakt van aluminium materialen. Simons Sports Systems van dit ontwerp is voor degenen die willen een goede kwaliteit en prestaties, maar willen niet om het geld te besteden aan het kopen van een systeem in roestvrij staal (RVS kwaliteit) of chroom staal (Top Quality). Eindstukken zijn altijd in roestvrij!
TOP KWALITEIT - Chrome Steel
SIMONS ® Top Quality Sport uitlaatsysteem is voor degenen die niet willen dat aan het uitlaatsysteem vervangen door meer dan een keer. Het bestaat uit een mix van zogenaamde. verchroomd staal en roestvrij staal. Chroomstaal heeft het voordeel ten opzichte van austenitisch roestvast staal dat het minder als het warm wordt en kon niet barsten op dezelfde manier. Chroom staal kan na verloop van tijd, een rood-bruine finish op onderdelen blootgesteld aan hoge temperaturen.
SS KWALITEIT Stainless - Inox
SIMONS ® Quality SS sportuitlaat is voor diegenen die de beste. Deze systemen worden voornamelijk geproduceerd in 18/8-stål. Voordeel ten opzichte van chroom staal is blijft het materiaal 'schoner' meer dan, bijvoorbeeld, chroom staal. Intern hebben we altijd gebruik maken van verchroomd staal om het risico van het kraken te minimaliseren. Simons Sport System in SS Quality geschilderd niet.
De vraag is, wat heb je nu qua materiaal (waar besteld)? Ik zou voor dat geld (480,= bij ET) wel RVS verwachten. Niet veel goedkoper dan Ferrita. JT is wel goedkoper en ook geen RVS.
edit: zie dat er TOP QUALITY bij staat: http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLV ... _96-00.htm
KWALITEIT ALU - Gealuminiseerd
SIMONS ® ALU Quality sportuitlaat gemaakt van aluminium materialen. Simons Sports Systems van dit ontwerp is voor degenen die willen een goede kwaliteit en prestaties, maar willen niet om het geld te besteden aan het kopen van een systeem in roestvrij staal (RVS kwaliteit) of chroom staal (Top Quality). Eindstukken zijn altijd in roestvrij!
TOP KWALITEIT - Chrome Steel
SIMONS ® Top Quality Sport uitlaatsysteem is voor degenen die niet willen dat aan het uitlaatsysteem vervangen door meer dan een keer. Het bestaat uit een mix van zogenaamde. verchroomd staal en roestvrij staal. Chroomstaal heeft het voordeel ten opzichte van austenitisch roestvast staal dat het minder als het warm wordt en kon niet barsten op dezelfde manier. Chroom staal kan na verloop van tijd, een rood-bruine finish op onderdelen blootgesteld aan hoge temperaturen.
SS KWALITEIT Stainless - Inox
SIMONS ® Quality SS sportuitlaat is voor diegenen die de beste. Deze systemen worden voornamelijk geproduceerd in 18/8-stål. Voordeel ten opzichte van chroom staal is blijft het materiaal 'schoner' meer dan, bijvoorbeeld, chroom staal. Intern hebben we altijd gebruik maken van verchroomd staal om het risico van het kraken te minimaliseren. Simons Sport System in SS Quality geschilderd niet.
De vraag is, wat heb je nu qua materiaal (waar besteld)? Ik zou voor dat geld (480,= bij ET) wel RVS verwachten. Niet veel goedkoper dan Ferrita. JT is wel goedkoper en ook geen RVS.
edit: zie dat er TOP QUALITY bij staat: http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLV ... _96-00.htm
Laatst gewijzigd door sdirkx op ma 17 okt 2011, 19:46, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed
Van wat ? top kwaliteit van karton, blik, aluminium ? dat dat erbij staat zegt niks over de kwaliteit.sdirkx schreef:edit: zie dat er TOP QUALITY bij staat: http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLV ... _96-00.htm
Ferrita is helemaal RVS en simons volgens mij helemaal niet net zoals JT
Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed
Kijk 's naar de omschrijving van TOP QUALITY eerder in die post
"Het bestaat uit een mix van zogenaamde. verchroomd staal en roestvrij staal."
PS: JT is ook Zweeds, maar wel een stuk goedkoper (weet alleen niet wat de cat-back via Fasttech kost) omdat het gealuminiseerd staal is:
JT-Super-flow-3 "full flow uitlaatsystemen gemaakt van gealuminiseerd stalen buizen voor kosteneffectieve alternatief voor roestvrij! http://www.jt-tuning.se
Er zijn dus wel degelijk verschillen in 't gebruikte materiaal (Ferrita <> Simons <> JT Superflow).
Misschien moeten we deze discussie toevoegen aan een cat-back topic. Staat wel wat nieuwe info in volgens mij (gebruikte materialen).
"Het bestaat uit een mix van zogenaamde. verchroomd staal en roestvrij staal."
PS: JT is ook Zweeds, maar wel een stuk goedkoper (weet alleen niet wat de cat-back via Fasttech kost) omdat het gealuminiseerd staal is:
JT-Super-flow-3 "full flow uitlaatsystemen gemaakt van gealuminiseerd stalen buizen voor kosteneffectieve alternatief voor roestvrij! http://www.jt-tuning.se
Er zijn dus wel degelijk verschillen in 't gebruikte materiaal (Ferrita <> Simons <> JT Superflow).
Misschien moeten we deze discussie toevoegen aan een cat-back topic. Staat wel wat nieuwe info in volgens mij (gebruikte materialen).
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed
Niet om het een of het ander af te kraken maar om gewoon een heldere discussie te voeren was mijn opmerking bedoeld.
Mix van beiden in een verhouding van hoeveel op hoeveel ?
Het is mij bekend dat je geen problemen hebt met Ferrita, en dat Simons eerder kadoek gaat
Leverancier Simons heeft ET van mij zij hadden voorheen geen Simons, deze leverancier ben ik tegen gekomen in Duitsland tijdens de motoschow in Essen, in de tijd dat ik nog een 440 had en hiervoor als een gek op zoek was naar een passend systeem, Simons kon dit leveren, toen was ET nog vrij kleinschalig, dit heb ik gemeld daarna dikke korting gekregen op een verlagingsset
Mix van beiden in een verhouding van hoeveel op hoeveel ?
Het is mij bekend dat je geen problemen hebt met Ferrita, en dat Simons eerder kadoek gaat
Leverancier Simons heeft ET van mij zij hadden voorheen geen Simons, deze leverancier ben ik tegen gekomen in Duitsland tijdens de motoschow in Essen, in de tijd dat ik nog een 440 had en hiervoor als een gek op zoek was naar een passend systeem, Simons kon dit leveren, toen was ET nog vrij kleinschalig, dit heb ik gemeld daarna dikke korting gekregen op een verlagingsset
Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed
Gezien de prijs zou ik verwachten (maar dus geen enkele ervaring mee) dat Simons vrijwel net zo duurzaam zou moeten zijn als Ferrita, maar als dat niet zo is dan kun je net zo goed Ferrita nemen. Ben er zelf (alles Ferrita na de turbo) vooralsnog in ieder geval nog erg tevreden over.
De lasnaden van m'n A'PEXi RVS cat-back destijds (ook geen lullig merk zou je zeggen) gingen bij de einddemper toch op den duur ook wel flink roesten. Heb ik nog zelf aan zitten lassen, om 'm weer gasdicht te krijgen. Dat had ik ook niet verwacht na maar een jaar of 3/4.
De lasnaden van m'n A'PEXi RVS cat-back destijds (ook geen lullig merk zou je zeggen) gingen bij de einddemper toch op den duur ook wel flink roesten. Heb ik nog zelf aan zitten lassen, om 'm weer gasdicht te krijgen. Dat had ik ook niet verwacht na maar een jaar of 3/4.
Laatst gewijzigd door sdirkx op ma 17 okt 2011, 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed
Simons is zeker niet netzo duurzaam als Ferritasdirkx schreef:Gezien de prijs zou ik verwachten (maar dus geen enkele ervaring mee) dat Simons vrijwel net zo duurzaam zou moeten zijn als Ferrita, maar als dat niet zo is dan kun je net zo goed Ferrita nemen. Ben er zelf (alles Ferrita na de turbo) vooralsnog in ieder geval nog erg tevreden over.
De lasnaden van m'n A'PEXi RVS cat-back destijds (ook geen lullig merk zou je zeggen) gingen bij de einddemper toch op den duur ook wel flink roesten. Heb ik nog zelf aan zitten lassen, om 'm weer gasdicht te krijgen. Dat had ik ook niet verwacht na maar een jaar of 3/4.
Ik heb een Ferrita setje gehad van voor naar achter, 2e hands overgenomen van iemand die hem al jaren onder zijn S40 had, deze gemonteerd op mijn V40, na ongeveer 2,5 jaar weer doorverkocht en is weer onder een S40 gekomen, deze heeft hem later ook weer doorverkocht
Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed
Weet ik. Jouw cat-back heb ik nu (zoals je dacht ik wel wist). Spul is nog zo goed als nieuw.
En heb ook de DP en race kat ervoor zitten.
Maar dat zegt toch niks over Simons?
En heb ook de DP en race kat ervoor zitten.
Maar dat zegt toch niks over Simons?
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed
Now dat zegt niks over Simons maar mijn ervaring wel Kwikfit spul is ook van good quality wat zeg ik prijs kwaliteit is Kwikfit betersdirkx schreef:Weet ik. Jouw cat-back heb ik nu (zoals je dacht ik wel wist). Spul is nog zo goed als nieuw.
En heb ook de DP en race kat ervoor zitten.
Maar dat zegt toch niks over Simons?
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4
Heren,
De uitlaat blijft klapperen, er zit ongeveer een halve cm speling tussen de pijp en de stabilisator stang..
Ik heb hem inmiddels stabieler gehangen en hoger gehangen en echt hoger kan niet, want dan heb ik het rob effect..
iemand een oplossing ?
Mijn beugel contructie, t is wel beter geworden maar nog niet genoeg
Dinant, hendri, robbie, rob etc ??
De uitlaat blijft klapperen, er zit ongeveer een halve cm speling tussen de pijp en de stabilisator stang..
Ik heb hem inmiddels stabieler gehangen en hoger gehangen en echt hoger kan niet, want dan heb ik het rob effect..
iemand een oplossing ?
Mijn beugel contructie, t is wel beter geworden maar nog niet genoeg
Dinant, hendri, robbie, rob etc ??
Laatst gewijzigd door myalexx op za 05 nov 2011, 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9684
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4
Een beetje moeilijk te zien, maar het lijkt alsof de uitlaat nog een stukje naar links moet (vanuit de foto bekeken), zodat het hoogste punt (de bocht van de uitlaat) boven de stabilisator stang komt te hangen.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4
dan zit mijn eind tip onder de auto haha.R.O.B schreef:Een beetje moeilijk te zien, maar het lijkt alsof de uitlaat nog een stukje naar links moet (vanuit de foto bekeken), zodat het hoogste punt (de bocht van de uitlaat) boven de stabilisator stang komt te hangen.
Naar links = richting voorkant auto
edit; ik begin echt te balen.. want ik heb best wel een mooie auto met nu ook een leuke sound en dan kom je de straat in bonk bonk bonk..
lijkt net of ik een of andere sjonnie auto heb
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9425
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4
morgenvroeg, nog eens naar alex z'n bleeerpijp kijken, wat daar mis mee is.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- René
- Beheerder
- Berichten: 31656
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
- 15
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4
Al een petje aangeschaft?
Sorry Alex.
Sorry Alex.
V40new 1.6 T3 R-Design 2014
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4
mag ik jouwe lenen ??
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Idle
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 27 jul 2011, 20:51
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4
Ik ben op zoek naar een 3" downpipe voor de T4 maar kan naast europeantuning.nl geen andere site vinden die ze aanbiedt, ook niet in het buitenland. Heeft iemand nog tips? Ik wil niet de hoofdprijs betalen bij europeantuning namelijk voor de ferrita+sportcat. Binnenkort komt er waarschijnlijk een schroefset van KW en na informeren bij verschillende sites is europeantuning al bijna 200 euro duurder dan de goedkoopste aanbieder.
Dus zijn er naast ferrita nog andere (goedkopere) aanbieders van downpipes voor de T4? Zijn er hier ook mensen die de downpipe hebben laten maken door iemand in de buurt bijvoorbeeld?
Dus zijn er naast ferrita nog andere (goedkopere) aanbieders van downpipes voor de T4? Zijn er hier ook mensen die de downpipe hebben laten maken door iemand in de buurt bijvoorbeeld?
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4
ET rekent je niet de hoofdprijs en Ferrita is gewoon kwaliteit....alleen zo'n ding is gewoon niet ff goedkoop helaas!
JT & Ferrita zijn volgens mij de enige opties.
Anders gewoon doorsparen en die KW's zijn echt een goede upgrade! Alles stap voor stap! En in buitenland bestellen van KW's kan toch ook!?
Van eigenbouw DP's binnen de T4-wereld nog nooit van gehoord....maar uiteraard is alles mogelijk. Bel ET eens op en probeer te vragen naar aanbiedingen of een compleetpakket: DP+cat+KW?
Is maar een idee.....en anders vlug japans gaan rijden...
JT & Ferrita zijn volgens mij de enige opties.
Anders gewoon doorsparen en die KW's zijn echt een goede upgrade! Alles stap voor stap! En in buitenland bestellen van KW's kan toch ook!?
Van eigenbouw DP's binnen de T4-wereld nog nooit van gehoord....maar uiteraard is alles mogelijk. Bel ET eens op en probeer te vragen naar aanbiedingen of een compleetpakket: DP+cat+KW?
Is maar een idee.....en anders vlug japans gaan rijden...
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4
Beetje wat Rob zegt. Het zal misschien wel wat goedkoper kunnen, maar Ferrita is wel echt goed spul. Geldt ook voor 'n schroefset van KW. Heb toen nog zitten twijfelen, maar uiteindelijk een FK set uit DE gehaald. Scheelt je dan best wel wat knaken. Een custom downpipe zal ook zeker niet veel goedkoper zijn en of je dan een goede flow hebt en kwalitatief iets vergelijkbaars dat betwijfel ik.